Lang liggetid

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Lang liggetid

Indlægaf moccha » 20/02/2010 17:52

Hej Forum.

Jeg har en veninde, som har sat et andelsrækkehus til salg på boligportal.

Indtil videre har der været to at kigge på den, men ingen af dem er vendt tilbage.

Nu er der efterhånden gået et år næsten, uden der er sket mere og jeg går og tænker på om det kan være skidt at den ligger så længe, det er på boligportal og jeg vil da mene at den ryger længere og længere ned på listen og herved bliver mindre synlig for boligkøbere.
Samt at jeg tror at potentielle købere vil undre sig over den lange liggetid eller hvad?

Nogen kommentarer, jeg tænker på at snakke med hende om det, da jeg tror at den eneste måde, hun kan få flere henvendelser på er at sætte prisen ned. Eller hvad?

Tak for eventuelle svar.
moccha
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 268
Tilmeldt: 18/07/2005 09:30

Indlægaf Løvendahl » 21/02/2010 00:58

Der er lange liggetider, og selv om hun har det bedste æble på markedet, forsvinder det blandt de mange andre, som er til salg.

Hvis du går ind på BRF kredits hjemmeside, kan du se, at markedet for ejerboliger i de sidste 2 kvartaler er slagneret og ligger på niveau med udgangen af 2004. (det er boksen nede i højre hjørne)


Tolmod og måske et uforpligtende tilbud fra en ejendomsmægler kunne fortælle hvor prisen skal ligge, men vær kritisk, da en ejendomsmægler lige nu fattes penge, hvorfor de sætter priserne kunstigt lavt for at få handler i hus og smør på brødet.
P.S. Det er altid interessant for alle at høre, hvordan et problem blev løst i sidste ende, husk derfor at skrive, hvordan problemet blev løst.

Venlig hilsen

Løvendahl
Cand.jur.


Kontakt mig hos Justa Advokatfirma på info@justa.dk. - tlf: 75 71 10 00
Brugeravatar
Løvendahl
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 9/11/2007 01:55

Indlægaf moccha » 22/02/2010 14:28

Jeg har godt hørt at ejendomsmæglere sætter prisen lavere, i nogle tilfælde 20-30% under vurderingen.
I lyset af de store stigninger ved sidste og forrige offentlige vurderinger, kan det måske forsvares med så store nedsættelser, da man må formode at vurderingerne falder næste gang.

Hun er i en situation at selv om hun sætter den ned med 20% vil hun stadig have tjent gode penge på den, ved jeg.

Nu tænker jeg så at en ejendomsmægler har et mere realistisk billede at boligmarkedet og at en andelshaver tror at bolien er den fulde pris værd. Hvis der sættes en skarp pris fra begyndelsen vil boligen
måske blive solgt og ikke samle støv og blive et af de rådne æbler der ligger nederst i bunken.

Jeg kan forestille mig, hun ville komme lidt foran de andre, hvis hun satte et helt nyt køkken i og malede hele boligen. Ja det er ikke til at vide, hvad man skal gøre, som jeg forstår det står andelsboliger ikke så højt på listen mere.

Tak for dit input. :smile2:
moccha
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 268
Tilmeldt: 18/07/2005 09:30

Indlægaf Simons » 22/02/2010 16:47

En anden måde at markedsføre boligen på er at bruge flere "medier", eksempelvis dba.dk, opslag i de lokale brugser og supermarkeder, svømmehallen, idrætsforeninger, biblioteker etc..
Endelig kan man få den på boliga.dk via Robinhus til 2995 kr. Det tror jeg umiddelbart er penge godt givet ud, da mange bruger boliga til at sondere markedet.

Så umiddelbart kan man jo selv gøre meget få et få den markedsført bedre. Hvis ikke det virker, så kan man jo ændre på prisen!
Simons
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: 13/03/2007 14:20

Indlægaf Lis » 22/02/2010 18:03

Hej!

Jeg kan lige tilføje "Gul og Gratis" og www.bolighit.dk, som 2 rigtig gode , og billige, annonceringssteder for salg af andelsbolig.

Opslag i vinduer (hvis dette er muligt, og boligen ikke befinder sig på 6. sal!) med henvisning til de steder på nettet, hvor der annonceres.

Og endelig et par annoncer i den lokale ugeavis, - ligeledes med henvisning til annonce på nettet.

Held og lykke med salg!

Venlige hilsner

Lis
Lis
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: 29/08/2009 07:31
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Løvendahl » 23/02/2010 00:39

Opslag i kantinen på større arbejdspladser er en billig reklame, som man i ro og mag under en pause kan beundre.
P.S. Det er altid interessant for alle at høre, hvordan et problem blev løst i sidste ende, husk derfor at skrive, hvordan problemet blev løst.

Venlig hilsen

Løvendahl
Cand.jur.


Kontakt mig hos Justa Advokatfirma på info@justa.dk. - tlf: 75 71 10 00
Brugeravatar
Løvendahl
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 9/11/2007 01:55

Indlægaf moccha » 24/02/2010 13:45

Tak for mange gode forslag, dem vil jeg lige give hende. Der er jo virkelig mange andre steder at eksponere boligen, end lige på boligportalen

Tak!
moccha
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 268
Tilmeldt: 18/07/2005 09:30


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster