Køb af kælder areal i andelsforening (leje oveni?)

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Køb af kælder areal i andelsforening (leje oveni?)

Indlægaf Amy » 12/10/2010 15:04

Spørgsmål: Hej, Er ved at ansøge i foreningen om at få købe 30 m2 fra fælles kld. areal til privat opbevaring. Vi bor i stuen og vil lave adgang fra lejl. til kld. Pt. bruges ikke kælderne til noget, der er i alt ca. 300 m2 og selv om man udstykker er der rigeligt tilbage til fremtidig fælles brug. Min ansøgning går på at købe disse 30 m2. Men jeg undrer om bestyrelsen også kan kræve månedlig husleje for disse 30 m2???

Jeg tænkte idéen var attraktiv fordi vi skulle betale et engangsbeløbog ikke månedlig husleje men så slår det mig at de måske stadig vil forvente at jeg betaler leje (altså udover at jeg har købt m2).

Det er ikke godkendt til beboelse ifølge kk i og vil derfor ikke tælle med i lejligheds arealet. Det vil udelukkende bruges til opbevaring. Årsagen til dette ønske er at det vil frigive 2 rum i lejligheden som vi hårdt har brug for, samt at vi har penge til at købe. Men som sagt, kan foreningen derefter kræve månedlig leje på disse m2 selv om de har solgt dem til os? Det er jo en andelsforening. Hvad plejer andelsforeninger at gøre i disse situationer?
Nogen der ved noget om dette???
mvh
Amy
Amy
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 3/02/2006 13:56

Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron