Tæt på at gå konkurs..

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Tæt på at gå konkurs..

Indlægaf A.B » 27/01/2011 19:44

Hej

I 2007 købte jeg en andelsbolig til 255.000 kr. Jeg hæftede ikke personligt for gælden på daværende tidspunkt. I 2009 var andelsforeningen tæt på at gå konkurs grundet høje priser på flexlånene i andelen og en gæld på 7.500.000 kr.

Vores advokat sagde, at det var bedst at konvetere andelen til ejerlejlighed for at slippe ud af situationen billigst muligt. Derfor skrev jeg under på et gældsovertagelsesbrev i 2009 til generalforsamlingen, og da vi havde konverteret andelen kunne jeg ikke sælge den til en pris der kunne dække min fordelingsnøgle(andel af den samlede gæld på 7,5mio). Her mistede jeg således 250.000 kr. Ville det bedste så ikke blot have været, at jeg lod den gå på tvangsauktion i 2009 uden at skrive udner på gældsovertagelsesbrevet og blot kun have mistet mit indskud, da jeg jo ikke hæftede for gælden i 2007 da jeg købte den, eller kunne de andre i foreningen have gjort erstatningskrav mod mig??
Hvad kan jeg gøre nu, for det lader ikke til at min advokat har fundet den bedste løsning eller....?
A.B
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27/01/2011 17:55

Indlægaf molan » 8/09/2011 12:33

Da du overtog en andel i en andelsboligforening overtog du også gælden som denne foreningen have, svarrende til din fordelingsnøgle. Sådan er andelsboligloven og det gælder alle andelsbolighaver i alle andelsboligforeninger.

Du kunne derfor ikke slippe for at hæfte for din del, uagtet af hvad du gjorde, din advokats løsningsforslag kan derfor meget vel have været den bedste løsning efter forholdende.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 10 gæster