mangler i andelsbolig

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

mangler i andelsbolig

Indlægaf Karinalp » 11/04/2011 19:49

Hej jeg håber virkelig jeg kan få lidt hjælp jeg er 1 gangs køber af en andelslejlighed! jeg har overtaget den 1 April. Jeg har giver 350.000 og købt den som beset kalder man det vist! den er for ca 6 mdr siden vurderet til 540.000 men da market er som det er kan man ikke så nemt få den pris! Jeg får så nøglen og opdager hurtigt nogen forskellige ting! Bla så er der et hul i underpladen i køkkenskabet! det har jeg ikke kunne se da der har været ting i skabet! jeg høre fra sælger jeg jo bare kan ligge en plade over! jeg mener jo det er en halv løsning og ikke kan være mit problem? men det er næsten det mindste problem! Ringeklokken virker heller ikke! det har jeg heller ikke vist! det mener de os jeg bare kan købe en ny for 128kr i harald nyborg! nånå!! Men det værste er at i stuen har de haft et skabs ligende ting hængende og hvad de har lavet vides ikke men de har nok ikke kunne få skruerne ud så dem har de valgt at skære over! så nu sidder der skruer i væggen som er skåret over! og man ikke bare kan skrue ud! jeg har snakket med en mure der siger man er nød til at lave et hul omkring skruen ( der er 5 tilfælde) og så få den ud på den måde men fordi der er filt på væggen så vil han også mene der skal helt nyt af det op når hullerne er lappet og det nemt løber op i nogen tusinde i pris" jeg har nu fortalt sælger hvad status er og hun er selvføldelig ikke int i at betale så vil selv komme og lave det?! jeg har spurgt om vi ikke kan få en vurderingsmand ud og kigge på tingende så er der jo ingen af os der afgør det! og det får jeg afvide jeg bare selv kan betale! Men kan det være rigtigt når det er 6-8 mdr siden der har været en vurderingsmand ude? og kan det være rigtigt at de selv bare skal ha lov at komme og lave det når de har haft over 1 mdr til dette? Jeg prøver bare at finde ud af hvor jeg står! formanden fra foreningen har set fejelene og har tidligere idag mailet at vi selv skulle prøve at finde et beløb inden på næste mandag.! Jeg ved inderligt ikke hvad jeg skal stille op! vil jo bare gerne have en vurderingsmand ud men det mener de ikke er nødvendigt når jeg har fået lejligheden til under andelspris! jeg føler bare foreningen er meget inspist og alle kender alle og de har et super godt forhold til sælger! så de er på hendes side?! HJÆLP.... Mvh Karina[font=Comic Sans MS] [/font]
Karinalp
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11/04/2011 19:14

Indlægaf lyrakken » 12/04/2011 20:30

Man kan ikke lave generelle ansvarsfraskrivelser så som "købt som beset".
Man kan dog godt lave en der siger at nedslaget i andelspriver dækker forlods for kosmetiske og mindre fejl og mangler.
De to første ting du nævner ville jeg ikke engang spilde min tid på da det er så små beløb vi taler om.
Det med væggen er noget andet, hvorfor vil du have skruerne ud? Man kunne vel stryge dem helt ind til væggen og lappe hullerne.
I mine ører lydder det ikke som hverken en fejl eller en mangel.
lyrakken
Novice
Novice
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 20/01/2010 22:36

Indlægaf molan » 14/09/2011 13:14

Karina nu er det jo længe siden og jeg ved ikke om du overhoved se det her.

Men der skal være tale om enten noget som er ulovlig typisk el og vvs, ellers skal fejlende være så store at omkostningerne ikke er dække ind under det nedslag du har fået. Hvis eks. du har købt til 350.000 og maks pris er 540.000, så skal manglerne være på mindste 190.000 for at du kan gøre noget.

Og de mangler havde du så i øvrigt kun 14 dage til at finder efter overtagelsen. Så, det er under alle omstændigheder for sent nu.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron