Underskrevet købsaftale uden vurderingsrapport

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Underskrevet købsaftale uden vurderingsrapport

Indlægaf gitteH » 28/04/2011 21:18

Hej alle.

Jeg har lige underskrevet en købsaftale på en andel, som jeg gerne vil købe. Og sælger har netop underskrevet også. Jeg var til møde med ejendomsmægleren igår, hvor han gennemgik alle tingene i købsaftalen og jeg følte mig så sikker i min sag, at jeg valgte at underskrive. Men da jeg så kommer hjem, ser jeg en formulering, som jeg ikke kan forstå. Det omhandler, at der ikke er lavet vurderingsrapport og El- og VVS tjek endnu.

Formuleringen lyder:

Køber er gjort særskilt opmærksom på, at der endnu ikke er udarbejdet vurdeingsrapport samt el- og vvs eftersyn for lejligheden, hvorfor værdien af forbedringer, ulovligheder samt evt. tillæg/fradrag for den vedligeholdsmæssige stand på købsaftaletidspunktet er ukendt. Den mellem køber og sælger fastsatte købesum er fastsat efter besigtigelse af lejligheden og nuværende indgåede aftale, og der er derfor i købesummen taget højde for den vedligeholdsmæssige stand, samt de evt. forbedringer, der er foretaget i lejligheden. Indholdet vil derfor udelukkende kunne få indflydelse på den nuværende købesum, såfremt oplysningerne i vurderingsrapporten vil betyde, at købesummen vil være højere end maksimalprisen.

For så vidt angår eventuelle senere konstaterede ulovligheder, er disse sælger uvedkommende. Såfremt der i foreningen er pligt til at udbedre ulovligheder, accepterer køber ved dennes underskrift at disse udbedres for egen regning.


Jeg synes formuleringen er så kringlet, at jeg simpelthen er i tvivl om, hvad der står. Jeg er bekymret for, om jeg har skrevet under på, at hvis der i følge vurderingsrapporten er forbedringer, så skal jeg betale for dem. Hvad siger I? Jeg kan desuden oplyse at lejligheden ikke er købt til maksimalprisen. Skal jeg være bekymret? Og hvad hvis det skulle vise sig under vurderingen og el-og vvs tjekket, at der er ting, som ikke er lovlige? Ejendomsmægleren lovede mig, at i så fald, så var det sælger, der skulle udbedre dem, men nu bliver jeg pludselig i tvivl.

På forhånd tak for hjælpen!
gitteH
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 28/04/2011 19:07

Indlægaf molan » 8/09/2011 10:53

Formulering "Indholdet vil derfor udelukkende kunne få indflydelse på den nuværende købesum, såfremt oplysningerne i vurderingsrapporten vil betyde, at købesummen vil være højere end maksimalprisen. "

Er rigtigt nok, men sætningen "For så vidt angår eventuelle senere konstaterede ulovligheder, er disse sælger uvedkommende. Såfremt der i foreningen er pligt til at udbedre ulovligheder, accepterer køber ved dennes underskrift at disse udbedres for egen regning." er forkert.

SÆLGER kan ikke fraskrive sig forpligtigelsen til at sikre sig at lejligheden er lovlig på salgstidspunktet. Det er derfor altid sælger som skal udrede udgifterne til lovliggørelsen, uagtet af at prisen i øvrigt er under maksimalprisen.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron