Udbud til venteliste to gange

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Udbud til venteliste to gange

Indlægaf cielo » 12/04/2012 03:22

Jeg har haft min andel til salg i mere end to år og ejendomdmægleren har endelig fundet en køber. Da jeg kontakter foreningens adm. selskab får jeg at vide, at lejligheden først skal udbydes via venteliste - igen!
Da jeg i sin tid satte til salg blev den udbudt via venteliste, og da der ikke var nogen interesserede, fik jeg mail om, at det nu stod mig frit at sælge den selv. Der stod ikke noget om nogen tidsfrist, og det gør der heller ikke i vedtægterne.
De gjorde heller ikke ejendomsmægleren opmærksom på noget, da han havde kontakt med dem for ca. 3 mdr. siden (da blev den sat til mægler, hvor den før var til salg på div. gratis hjemmesider).
Lejligheden har været til salg hele tiden og jeg har på intet tidspunkt meddelt adm. selskab eller bestyrelse andet.
Kan de kræve, at der bliver sendt ud til venteliste igen? Håber på hurtigt svar , da køber skal underskrive fredag.
cielo
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 30/01/2005 14:54

Indlægaf molan » 12/04/2012 09:59

Nej, hvis den har været sat til salg uafbrudt i hele perioden har de intet at kommer efter.

Hvis du eks. i flerer måneder ikke har forsøgt salg, så kan en krakiler argumenter for at den er sat til salg på ny og skal igennem ventelisten igen.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 12/04/2012 10:35

Hvis salgsprisen er væsentligt lavere end den pris som ventelisten fik tilbud om, kan der formentlig kræves udbud til ventelisten igen. Det kommer an på ventelistereglen i vedtægterne.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron