Snarlig udskiftning af tag

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Snarlig udskiftning af tag

Indlægaf mvip » 15/06/2012 00:04

Hej

Jeg overvejer at købe en andelsbolig men kan se at boligydelsen sikkert vil stige indenfor nær fremtid da der skal udskiftes tag og fjernvarme anlæg. Der er sat 6 mio af til dette via reducering af andelskronen. Så jeg går ud fra der skal betales for et lån i den størrelse oveni.

Jeg vil gerne spørge om de 6 mio er et realistisk bud på dette. Det drejer sig om en ejendom i kbh med tegltag på 630 m2 i grundareal med 40 lejligheder op til 4 sal. Er 6 mio fornuftigt, overdrevet eller underdrevet for tag og fjernvarmeanlæg?
mvip
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 13/06/2012 01:47

Indlægaf molan » 15/06/2012 08:53

Det betyder at du skal betaler minder for din andels, da du må forvente en reducering af andelskronen. Det skal derfor ikke køber til over det som andelen snart er værd.

Vi skal selv hos os have skifte fjernvarmeanlæg fra et 1 stregs til et 2 stregs system, og det koster ca. 700.000 for en ejendom på ca. 1/2 at jeres størrelse. Så 1.500.000 til varmeanlæg og 4,5 millioner til tag, lyder i mine øre realistisk.

Du skal ikke betale et lån oveni når andelskroen nedskrives, da du jo er bekendt med det på forhånd er det slet ikke sikkert at du kan låne mere end den nye andelsværdi da du eller vil være insolvent.

Så jeg gentager, du skal ikke betaler mere end den nye andelskrone for andelen, det vil være selvmål.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 16/06/2012 16:35

Ved tilbudsindhentning kan der være meget stor forskel på firmaernes priser, men mit skøn vil være 4 mio for taget og 2 mio for fjernvarmeanlæg.

Foreningen skal optage et lån til betaling af de 6 mio og låneydelsen finansieres formentlig ved stigning i boligafgiften. Stigningen kan måske begrænses ved samtidig omlægning af nuværende realkreditlån.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf mvip » 17/06/2012 13:37

Hej Jens og Molan

Mange tak for svarene!

Jeg tror ikke molan fik set at de 6 mio allerede er fratrukket den nuværende andelskrone og dermed købspris. Den udbudte pris er stadig under maks prisen da der er en del forbedringer i boligen som forøger maks prisen en del.

Som jeg ser det, og som Jens skriver, så vil lånet finansieres via stigning i boligafgift. Da det allerede er fratrukket andelskronen, vil denne så stige med 6 mio når lånet optages??
mvip
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 13/06/2012 01:47


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron