Mangel/fejl fundet efter køb af andel afhøvlet gulve

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Mangel/fejl fundet efter køb af andel afhøvlet gulve

Indlægaf svendborg » 3/08/2012 16:58

Jeg har købt en andel med afslag på 12.000 kr ved ren forhandling.

Efter køb, ved en opmåling med inden overtagelse gør jeg sælger opmærksom på revner i gulvbrædderne. I selve Vurderingsrapport står der intet om gulvene. Sælger siger gulvene altid har set sådan ud da han overtog den.
Da jeg får nøglerne fortæller nogle venner til mig at de gulve er da blevet afhøvlet for meget og noten er knækket, og gulvene skal udskiftes.
Administrator siger ved min indsigelse inden 14 dage, at sælger og jeg skal finde ud af et forlig. Sælger nægter og fortæller intet er skjult og lejlighed er købt som beset. Jeg har fundet kvitteringer for afhøvling af gulve betalt af sælger som skete i 2006. (profesionelt gulv-firma ville ikke afhøle gulve med sådanne revner). Så sælger har forringet gulvene mens han har ejet andelen. og revnene må være kommet bagefter.

En Gulvmand har givet overslag på at det i alt ville koste 15.000 kr og reparerer og lægge nyt i gangen.

Jeg kontakter bestyrelsen for gennemgang af lejlighed og påpejning af fejlen. De fortæller at jeg skal have deres vicevært som har den faglige kompetance til at gennemgå lejligheden. Han giver mig ret i tilstanden af gulvne at de skal udbedres for sælgers regning, og kontakter vurderings-manden for en re-vurdering af gulvene.

Vurderingsmanden vurderer også slid på gulvene pga afhøvling og at de skal udskiftes og skriver i en mail til administrator den anslået pris og at sælger selv har ret til at udbedre fejlene selv.

Sælger kontaktede mig samme dag uvidende om vurderingsmandens revurdering. Samtalen med ham gik ikke så godt og han afviser at udbedre skaden.

Administrator som jeg bagefter kontakter fortæller mig igen at de ikke vil foretage sig yderligere, da det igen er sælger og mig som køber der skal indgå forlig om restbeløb. (der er tilbageholdt 50.0000)

Hjælp mig til hvad jeg skal gører?
Jeg har både viceværtens ord for de ødelagte gulve og vurderings-mandens revurdering af lejligheden(han undskylder sig og forstår ikke han ikke har set revnerne i gulvet ved første vurdering ). Bestyrelsen henholder sig til administrators holdning, og vil intet foretage sig.

Jeg har nu haft nøgler til lejligheden i 3 uger, men har ikke mulighed for at komme videre da gulvet er i stykker, og jeg ikke ved om de skal brækkes op.

Hvordan skal jeg komme videre og nogen der kan råde mig.
svendborg
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 3/08/2012 13:31

Indlægaf molan » 6/08/2012 08:32

Du skrive til bestyrelsen/administrator og sige at du ønsker at få det lavet af det tilbageholde beløb. Det er faktisk derfor man tilbageholder et beløb, det er ikke for at stresse sælger.

Hvis bestyrelsen/administrator nægtet det, så kontakter du en advokat og køre en erstatningssag mod bestyrelsen som er de juridiske ansvarlig i handlen.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15

Indlægaf svendborg » 6/08/2012 18:13

Tak for hurtigt svar.
Men administrator holder sig til et paragraf i vedtægterne
Hvor der står følgende.
Såfremt køber forlanger prisnedslag for sådanne mangler, kan bestyrelsen hvis kravet skønnes rimeligt, tilbageholde et tilsvarende beløb ved afregningen til sælger, således at beløbet først udbetales, når det ved dom eller forlig mellem parterne er fastslået hvem det tilkommer.
svendborg
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 3/08/2012 13:31

Indlægaf molan » 7/08/2012 08:45

Nu kan man jo diskutere om hvorvidt sælger eller bestyrelsen er ansvarlig, hvis du ikke kan få penge af sælger vil jeg anbefale af få fat i en advokat og sagsøge bestyrelsen - de har godkendt en ulovlig dyr salgspris, ved at du har givet 3000 (12000-15000) mere for andelen end loven foreskriver.

Du kan etv. skriver dette til bestyrelsen først, at hvis de fasteholder ikke at afholder udgifterne så er prisen de har godkendt ulovlig høj, og derfor vil du sagsøge dem for erstatning.

Men du skal bruge en advokat som har forstand på den slags uanset hvad du foretager dig nu, så konkakt en - det er vigtigt at breve fra nu af formuleres korrekt.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster