Axel Heide Andelsforening - Økonomi?

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Axel Heide Andelsforening - Økonomi?

Indlægaf EmilNygaard » 13/11/2012 11:44

Hej Andelsboligdebat!

Min kæreste og jeg har et barn på næsten 1 år, og bor på Islands Brygge på 62 kvm.

Det er efterhånden ved at blive lidt småt, så vi leder efter større, gerne på Bryggen. Vi er en smule begrænset af at være studerende, men har fint overskud pga. aftenarbejde.

Vi har kigget på denne lejlighed, og er blevet rigtig opsat på den:

Til salg: 3V andelsbolig på Axel Heides Gade , København S. kr. 745.000,00 | Boligmægleren

Dog ringer alarmklokkerne straks ved Swap lån. Vi har dog ikke styr på hvad dette kan betyde for os, da boligen er fra 2003 er det måske ikke helt så farligt som de helt nye fra 08? Jeg er meget i tvivl om vi skal slå til her, for den har virkelig alt vi leder efter, og så er det præcis i det kvarter vi gerne vil bo.

Jeg håber at der er nogle herinde fra der kan hjælpe lidt omkring hvorvidt det swap er så dødsens farligt som man siger, eller hvad risikoen er ved at investere i netop denne lejlighed.

Jeg har skrevet til Axel Heide og spurgt dem om deres regnskaber, men har ikke fået svar endnu.. Hvad skal jeg gøre her? Vi er rigtig vilde med lejligheden..

Mvh Emil

Dette indlæg kører også på Boligdebatten.
EmilNygaard
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 13/11/2012 11:42

Re: Axel Heide Andelsforening - Økonomi?

Indlægaf molan » 13/11/2012 14:50

Under alle omstændigheder, skal I se regnskabet. På baggrund af regnskaber kan I beregne hvad prisen skal være, den må som sagt ikke overgå værdien - ihht. andelsbolig loven. Den maksimal pris I må købe til, er muligvis også i overkanten hvis der er renteswap lån. Det betyder at der er stor risiko for øget fællesudgifter i fremtiden (læs højere husleje end nuværende), så den pris i bør køber til skal også afstemmes med den fremtidige realistiske forventede husleje.

Endelig, hvis I skal brug et lån i banken (hvilket jeg formoder), så er foreningens økonomi afgørende for om banken vil låne jeg til andelen og hvor meget de etv. vil låne jer til andelen - det i sig selv kan sætte en begrænsning.

Læs også:
http://borsen.dk/nyheder/bolig_og_priva ... -laan.html
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron