Salg af halvpart til kæreste, bliver det beskattet?

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Salg af halvpart til kæreste, bliver det beskattet?

Indlægaf mrings » 19/05/2013 13:30

Jeg vil lige hører om:

Jeg ejer en andelslejlighed, min kæreste (vi er ugift) har boet i den snart 1/2 år og vi overvejer at han skal købe halvdelen og komme på andelsbeviset. Vi har allerede aftalt at han så ville betale halvdelen af nuværende max pris, så det ville blive cirka 250.000 kr... Jeg har et lån i banken som han så ville gå ind og blive "medejer" af.

Men nu har jeg hørt noget om at jeg vil blive beskattet af de 250.000 kr? kan det være rigtigt?

Lidt ekstra info, som jeg ikke ved om det påvirker sagen: Jeg har boet i min andel i snart 6 år, jeg købte til en høj andelskrone og har mistet cirka 130.000 på den i perioden, så hvis han går ind og bliver medejer af lånet ved at betale 250.000 kr, vil der være en difference på 130.000 i forhold til andels værdien. Men der ville vi lave en sameje kontrakt at jeg hæfter for de ekstra penge hvis vi går fra hinanden eller sælger lejligheden.
mrings
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19/05/2013 13:13

Re: Salg af halvpart til kæreste, bliver det beskattet?

Indlægaf molan » 21/05/2013 15:59

Få en advokat til at lave dokumenter som at I ejer eks. 50% hver, når han har 1/2 er det ikke en gave og derfor heller ikke skattebelagt.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron