Er slitage en mangel?

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Er slitage en mangel?

Indlægaf sct_nicolaus » 23/09/2013 16:23

Hejsa,

Jeg har for nylig solgt en andelslejlighed, og har i den forbindelse haft nogle udfordringer med en el-installation. Jeg overtog lejligheden næsten fuldstændig nyrenoveret i 2009/10, og har boet der i lidt over 3 år. I gangen, på badeværelset og i soveværelset er der installeret sænket loft med spot, og disse har virket fint indtil for et lille år siden, hvor spottene i gangen begyndte at blinke voldsomt når de var tændt. Jeg havde en elektriker til at se på det, og kom frem til at det var lysdæmperen der simpelthen var slidt. Efter udskift fungerede det igen perfekt. El-tjekket ved salget går fint, med en lille detalje om at der skal laves en lem i loftet på badeværelset, så der er adgang til transformerne.

Efter overtagelsen gør køber så opmærksom på at lyset i soveværelset og især badeværelset er begyndt at blinke, og markerer det som en mangel indenfor de 14 dage. Jeg forklarer dem at det sandsynligvis er samme fejl som jeg oplevede i gangen, da installationerne er nogenlunde lige gamle, og hvordan de på 2 minutter kan finde ud af dette. Samtidig afviser jeg så at det er en mangel, men alm. slitage.
Administrator udbetaler hele mit tilgodehavende bortset fra 8000kr, til at dække evt. omkostninger for disse mangler. Der er nu gået ca. 4 måneder hvor jeg har rykket flere gange for noget information (og mine penge), og i dag får jeg så at vide at de vil have mig til at betale en elregning på 2900kr for el-tjek og fix af afbrydere.

Er det rimeligt at jeg som sælger skal dække dette? Burde el-tjekket ikke have omtalt det? 2900kr er ikke alverden, men jeg har jo også givet ca. 2000kr for el-tjekket, som så ikke var særlig meget værd. Jeg kunne have fixet fejlen for et par hundrede kroner, hvis el-tjekket havde nævnt det.
sct_nicolaus
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 23/09/2013 16:02

Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster