Mangler ved VVS installation - tilbage fra forrige ejer

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Mangler ved VVS installation - tilbage fra forrige ejer

Indlægaf kafir007 » 14/10/2013 22:31

Kære forum,
Jeg er en tidligere sælger af en andelslejlighed. Jeg købt min gamle andelslejlighed tilbage i 2006. Toilettet var i meget dårlig stand så jeg malerede, satte et nyt toilet op samt ny håndvask. Gulvet lagde jeg en trærist over for at skjule det gamle gulv.

1 år efter salget af min andelslejlighed gøre køber krav på at gulvet er manglefuldt. Køber har i forbindelse med renovering af gulvet konstateret at det gamle gulv ikke lever op til dagens standard. Køber gør derfor krav mod mig om at dette skal udbedres.

Jeg overtog gulvet fra sælger i 2006. Jeg har blot lagt en trærist over gulvet men ellers ikke gjort yderligere.

Har min køber krav på at jeg skal afholde udgiften for at det gamle gulv skal efterleve dagens standard?

Håber nogen kan uddybe forholdet nærmere.

Tak for hjælp tid.
kafir007
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 14/10/2013 22:23

Re: Mangler ved VVS installation - tilbage fra forrige ejer

Indlægaf alibonati » 16/10/2013 11:07

Hej Kafir007

Kort svar: Nej, køber har ikke krav på, at gulvet skal overholde det nuværende bygningsreglement. Arbejde udført i fortiden kan af gode grunde ikke overholde det nutidige bygningsreglement. Køber har dog ved ombygning/renovering af badeværelset pligt til at overholde det gældende bygningsreglement.
alibonati
Novice
Novice
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 6/07/2009 12:46

Re: Mangler ved VVS installation - tilbage fra forrige ejer

Indlægaf kafir007 » 21/10/2013 00:19

Tak for dit svar. Min køber har sagt en aggressiv advokat på sagen som vil køre sagen videre.

Er der jeres vurdering at sagen er holdbar? Jeg mener køber har vel ikke en sagen som denne kan få medhold i.

Har andre haft lignende erfaring med en advokat som forsøger at få penge ud af sælgere?
kafir007
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 14/10/2013 22:23


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster