renovation af badeværelse efter solgt andel

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

renovation af badeværelse efter solgt andel

Indlægaf jhindhede » 24/10/2013 10:09

Efter at have solgt min andelslejlighed, har køber (næsten 3 mdr. efter overtagelse) gjort opmærksom på fejl og mangler på badeværelset.

Sagen er, at jeg omkring starten af salget, var igang med at renoverer badeværelset og da mægler havde fundet en køber, lød aftalen at badeværelset skulle stå færdig og funktionel. Denne aftale blev overholdt!
Problemet er, at køber efter et VVS-syn er blevet opmærksom på en manglende membran omkring afløb ved bad. Herefter har køber lavet hul i gulvet for at lave mambran omkring afløbet, men håndværker vil efterfølgende ikke lukke hullet omkring, da de mener der nu skal skiftes membran i HELE badeværelset (da de mener der ellers vil være hul i membranen og den vil være utæt).

Det skal dog siges, at det eneste jeg har lavet i badeværelset er, at udvide rummet, uden at pille ved nogle form for rør eller VVS arbejde. Lejligheden har jeg haft siden 2008, hvor der ikke blev lavet et VVS-tjek, så jeg har ikke kendt til problemet før nu.

Køber mener nu at det er mig som står med regningen, da badeværelset nu ikke er lovligt og de mener dette er mit ansvar. Der kan ikke findes badeværelses forbedringer i lejligheden inden for de sidste 10-15 år, så rørlægningen har sikkert (i følge andelsforeningen) ikke været rørt ved siden.....

Nogen som kan sige lidt om hvad love og regler siger ang dette og om jeg muligvis skal have fat i juridisk hjælp - eller om jeg bare må æde den?
jhindhede
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 24/10/2013 09:36

Re: renovation af badeværelse efter solgt andel

Indlægaf jhindhede » 24/10/2013 10:37

dertil skal det siges at der også stilles spørgsmål om der findes membran / pakning omkring de lodrette rør, som igen ikke er pillet ved, da badeværelset blev renoveret...

Dette stiller jeg også spørgsmål ved, om er mit ansvar eller.... ?
jhindhede
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 24/10/2013 09:36


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron