Indsigelse vedr. køb af andel.

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Indsigelse vedr. køb af andel.

Indlægaf Ulle » 17/11/2013 21:04

Min kæreste og jeg har købt en andelslejlighed pr. 1. oktober. Det er to lejligheder, som blev lagt sammen i 2008, hvorved der kom to små toilettet. Sælger valgte så, at lave et af toiletterne om til bad.

Da vi er flyttet ind, finder vi ud af, at der er meget bagfald på badeværelsesgulvet, hvorved der dannes vandpytter. Vurderingsmanden som andelsforeningen benytter havde givet badeværelsesgulvet karakteren 2, hvor 1 er det bedste karakter. Vi laver så en indsigelse på badeværelsesgulvet inden de 14 dage efter at have haft en murer op og kigge på det. Han giver os ret i, at det er meget dårligt håndværk, og der er bagfald, hvilket der ikke må være. Vi får et prisoverslag på ca. 12000 kr. for at rette op på det arbejde, og der bliver tilbageholdt 12.000 kr. af administrationen til dette.

Sælger ønsker så 2 ekstra vurderinger af murere, da de synes, at det første prisoverslag var dyrt. Sælger har selv lavet badeværelsesgulvet, skal der lige gøres opmærksom på, hvorfor de synes muren er dyr. Den 2 murer tager en flise op efter aftale med os, og ser så at våderumsmembranen er lagt under den selvnimilerende flydespartel, hvorefter klinkerne er lagt ovenpå flydespartlen. Endvidere er der ikke nok klæb på klinkerne, så mange er giver en hul lyd, når du slår på dem. En 3 murer påpeger det sammen. Altså våderumsmembranen ligger for langt nede jf. forskrifterne, som også var gældende i 2008, hvor sælger lavede badeværelset. Både murer 2 og 3 påpeger endvidere, at de ikke er sikre på, at vvs-arbejdet ved afløbet er lavet efter forskrifterne. Men det må en vvsér afgøre. Deres prisoverslag ligger endvidere over de 12.000 kr., da de har set at våderumsmembranen ikke ligger korrekt, hvorved hele gulvet skal brækkes op.

Vi forsøger flere gange at kontakte sælger, men de er ikke til at få noget svar fra vedr., hvordan afløbet er lavet, og om det er lavet efter forskrifterne.

Mine spørgsmål er:

1. Kan jeg klage over vurderingsmanden, som har overset en badeværelsesgulv med bagfald. Det kan konstateres, at hun ikke har ulejlighedet sig med at lægge vaterpas hen over gulvet, eller sprøjtet lidt vand på gulvet. Vi har immervæk også betalt ca. 2500 for vurderingsmanden. Endvidere er badeværelsesgulvet blevet betragtet som en forbedring incl. membram for 8000 kr., som så er nedskrevet til 6900 kr.

2.Hvis vi nu finder ud af, at der er flere fejl evt. med vvs., når vi får kigget gulvet og afløbet ordentlig igennem, kan vi så gøre krav på det, som koster at få lavet det, selvom det bliver noget mere end de 12.000 kr. Evt. ved et civilt søgsmål ?


God søndag og på forhånd tak.
Ulle
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17/11/2013 20:36

Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst