Erhvervsandel og sameje og salg

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Erhvervsandel og sameje og salg

Indlægaf Sofie » 10/04/2014 08:22

Hej,

Jeg ejer en erhvervsandel sammen med en anden person. Vi har opdelt den med en væg imellem os, så vi hver især har helt vores eget. Vi skal finde ud af salgsvilkårene. Hvis den ene part gerne vil sælge og den anden ønsker at blive og evt. købe den anden part ud, hvorledes kan man så kan man bedst prissætte den for at få en reel markedsværdi, således at det er rimeligt for begge parter? Grunden til jeg spørger er også, at jeg kan se at en anden erhvervslejlighed i foreningen kom på markedet til 3.3 mil og røg så først 2,5 år efter til 1,7 millioner.. Så det er jo noget af en nedjustering. Jeg håber derfor på at få løsninger på hvorledes man kan prissætte den del der skal sælges bedst muligt, så det er fair for både den person der vil ud af samejet, og så den andens mulighed for evt. at kunne købe den til rimelig pris..
Ligeledes kan man prissætte hvad hendes del er værd og hvad min del er værd seperat?… Min del har jeg nemlig vedligeholdt løbende over årene og det er den anden del ikke blevet i samme grad..

tak!
Sofie
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 10/04/2014 08:05

Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron