mangelsag

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

mangelsag

Indlægaf cas » 27/05/2015 20:42

Hej, jeg har købt en lejlighed den 15. maj. Jeg mener at der er nogle mangler i badeværelset. Jeg har fået en VVS'er til at kigge på disse ting, da de nemlig ikke er med på vurderings rapporten. Det drejer sig om et badekar, der er flækket, en håndvæsk der er revnet, sådan at der sætter sig kalk på ydersiden, et toilet hvor cisternen er utæt, og en badeværelsets dør der blev ødelagt af vand. I rapporten står der kun noget om dryppende vandhaner og at trykknappen på WC'et sidder fast. Alt i alt drejer det sig om 14'000 kroner. Sælgeren har skrevet tilbage og vil ikke komme mig imod. Han mener at det er et funktionsdygtigt badeværelse som jeg selv skal renovere, hvis jeg havde lyst til det. Skal jeg tage sagen videre? Er mine krav rimelige? Hvem bestemmer, hvem der har ret til hvad?
cas
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27/05/2015 20:12

Re: mangelsag

Indlægaf molan » 28/05/2015 09:17

cas skrev:Hej, jeg har købt en lejlighed den 15. maj. Jeg mener at der er nogle mangler i badeværelset. Jeg har fået en VVS'er til at kigge på disse ting, da de nemlig ikke er med på vurderings rapporten. Det drejer sig om et badekar, der er flækket, en håndvæsk der er revnet, sådan at der sætter sig kalk på ydersiden, et toilet hvor cisternen er utæt, og en badeværelsets dør der blev ødelagt af vand. I rapporten står der kun noget om dryppende vandhaner og at trykknappen på WC'et sidder fast. Alt i alt drejer det sig om 14'000 kroner. Sælgeren har skrevet tilbage og vil ikke komme mig imod. Han mener at det er et funktionsdygtigt badeværelse som jeg selv skal renovere, hvis jeg havde lyst til det. Skal jeg tage sagen videre? Er mine krav rimelige? Hvem bestemmer, hvem der har ret til hvad?


Sælger har ret så langt at han ikke har et udestående hvis det er funktions dygtigt.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster