Fortrydelsesfrist, email ok?

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Fortrydelsesfrist, email ok?

Indlægaf Niels_Nielsen » 28/06/2015 17:23

Hej Andelsboligdebat,

Er i tvivl om gyldige meddelelsesformer for fortrydelsesfristen på køb af ejendom (6 hverdage). Alle steder hvor jeg har læst om det, står der skriftligt, og typisk pr. brev.

Men, kan man bruge email? Inden for kontortid (kl 16).

Hvis man sender et brev, vil det så altid være gyldigt, hvis det indleveres til post danmark dagen før og er rekommanderet?

På forhånd tak :)
Niels
Niels_Nielsen
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28/06/2015 17:04

Re: Fortrydelsesfrist, email ok?

Indlægaf molan » 29/06/2015 09:06

Niels_Nielsen skrev:Hej Andelsboligdebat,

Er i tvivl om gyldige meddelelsesformer for fortrydelsesfristen på køb af ejendom (6 hverdage). Alle steder hvor jeg har læst om det, står der skriftligt, og typisk pr. brev.

Men, kan man bruge email? Inden for kontortid (kl 16).

Hvis man sender et brev, vil det så altid være gyldigt, hvis det indleveres til post danmark dagen før og er rekommanderet?

På forhånd tak :)
Niels


Email til en officiel email adresse til formålet er også tilstrækkelig, email har desuden den fordel at modtagelses tidspunktet kan dokumenteres.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15

Re: Fortrydelsesfrist, email ok?

Indlægaf Niels_Nielsen » 30/06/2015 07:33

molan skrev:
Niels_Nielsen skrev:Hej Andelsboligdebat,

Er i tvivl om gyldige meddelelsesformer for fortrydelsesfristen på køb af ejendom (6 hverdage). Alle steder hvor jeg har læst om det, står der skriftligt, og typisk pr. brev.

Men, kan man bruge email? Inden for kontortid (kl 16).

Hvis man sender et brev, vil det så altid være gyldigt, hvis det indleveres til post danmark dagen før og er rekommanderet?

På forhånd tak :)
Niels


Email til en officiel email adresse til formålet er også tilstrækkelig, email har desuden den fordel at modtagelses tidspunktet kan dokumenteres.


Tak :)
Niels_Nielsen
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28/06/2015 17:04


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron