Definition af fejl og mangler

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Definition af fejl og mangler

Indlægaf Lassehh » 16/09/2015 20:28

Hej

Jeg skal nok snart sælge min andelslejlighed for at købe en anden andel.

I forhold til salget: Jeg kunne godt tænke mig at få overblik over, om jeg har nogle oplagte fejl/mangler, som jeg med fordel kan nå at udbedre inden salg, så jeg med større sandsynlighed vil undgå et efterkrav fra køber. Er der noget officielle retningslinjer på dette punkt, som man kan orientere sig efter (f.eks. om el-installationer, badeværelse/vådrumssikring osv)? Og hvor kan man evt. finde nærmere beskrivelse sådanne retningslinjer?

I forhold til købet: Her skal man nå at finde eventuelle fejl/mangler inden for 14 dage eller? Og lidt som i ovenstående: er der noget særligt man skal være opmærksom på?

bh. Lasse
Lassehh
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16/09/2015 20:17

Re: Definition af fejl og mangler

Indlægaf molan » 21/09/2015 13:51

Lassehh skrev:Hej

Jeg skal nok snart sælge min andelslejlighed for at købe en anden andel.

I forhold til salget: Jeg kunne godt tænke mig at få overblik over, om jeg har nogle oplagte fejl/mangler, som jeg med fordel kan nå at udbedre inden salg, så jeg med større sandsynlighed vil undgå et efterkrav fra køber. Er der noget officielle retningslinjer på dette punkt, som man kan orientere sig efter (f.eks. om el-installationer, badeværelse/vådrumssikring osv)? Og hvor kan man evt. finde nærmere beskrivelse sådanne retningslinjer?

I forhold til købet: Her skal man nå at finde eventuelle fejl/mangler inden for 14 dage eller? Og lidt som i ovenstående: er der noget særligt man skal være opmærksom på?

bh. Lasse


Du skal som sælger sørge for at det ikke er nogen installationer eller andet som er ulovligt udført/opført. som køber skal du være opmærksom på fejl og mangler på forhånd, og hvide hvis der eks. mangler vådrumssikring om der så faktisk er tale om et badeværrelse og i giver fald hvornår det er opført - du kan som sagt kun kræve vådrumssikring hvis det er opført efter at kravet om vådrumssikring tråde i kraft.

Skjulte fejl og mangler er ikke omfatte af fristen på de 14 dage.

Men du kan læse lidt mere her:

http://www.ejendomsadministration.nu/fe ... sbolig.htm
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron