Køber påpeger fejl og mangler?!

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Køber påpeger fejl og mangler?!

Indlægaf Chrisfugi » 7/11/2015 14:35

Ja jeg har lige solgt min andelslejlighed gennem ekstern venteliste i foreningen.

Den er blevet solgt til max. pris da økonomien osv. er fantastisk i foreningen. Men ja jeg fik foretaget VVS og El rapport og de konstaterede mangler fik jeg lavet så den var klar til overtagelse. Derudover er der lagt 9900 til side for mangler...det inkluderer bl.a. gulvslibning.

Køber indsiger så krav på at der skal gøres noget ved nogle fejl og mangler. Det er bl.a. en manglende dørkam som altid har manglet for at der skulle kunne være en dør i...som normalt ikke sidder der men er i hans nuværende kælderrum, som jeg også nævnte for ham!
Herudover brokker han sig over 'løse ledninger' i stuen og ved et klædeskab...som jeg mener er helt forrykt, altså han skal jo bare selv sætte ledninger op med nogle plasticplugs eller nogle grimme plasticbeholdere...hvad han nu har lyst til? Kan umuligt være mit ansvar!
Han påpeger at der er smuld ved vindueskarmen, ergo den skal bare rengøres grundigt...den fejler absolut ingenting.
Han siger lyset under køkkenet ikke virker da der mangler stikkontakt. Skulle mene at der var en stikkontakt, men at der blot mangler en sikring i lysttofrøret, da jeg lige har udskiftet det. Har dog aldrig selv brugt det! Så ved ikke om det virker/ikke virker?
Sidst men ikke mindst mener han skab under håndvask er gået i stykker grundet vandskade. Igen det var en mangel som var der da jeg overtog lejligheden så det er måske af de få fejl jeg ville gå med til at betale for...men skal siges jeg gjorde det ved skabet som der blev bedt om da jeg overtog andelen. Derudover brokker han sig over afløb ikke er rengjort.

Køber har 'slugt' det at han ikke mente lejligheden ikke var ren nok hvilket sgu også var latterligt. Jeg havde støvsuget pudset af på hylder bordplader m.m. Han har bare en mor som 'jeg' tror er ret grådig og bare håber at de kan få lokket nogle penge ud af mig, som jeg ikke mener de har ret til.

Altså vurderingsmanden har konstateret hvis der var fejl og mangler og hvis ikke de er blevet påtalt ved køber som beset, hvilket han ikke gjorde så vil jeg hvertfald mene mange af disse fejl egentlig ikke bør være mit ansvar!

Det eneste jeg kan se selv som værende mit ansvar er muligvis skabet ved badeværelset.

Skal siges jeg bor stadig i foreningen, hvilket også gør det mere irriterende, fordi gider ikke skabe en kæmpe sag med bestyrelsen m.m. Fordi der er en snoppet mor der mener hun har krav på dit og dat.

Administrationen har sendt mig billeder af mangler, og har bedt mig tage kontakt til køber så vi kan gennemgå manglerne. Derudover har jeg intet fået at vide...om hvordan jeg skal forholde mig eller noget.

Derudover står der i vedtægterne at køber kan i få bestyrelsen til at inspicere lejligheden for eventuelle fejl eller mangler og hvis der bliver konstateter nogle fejl og mangler og køber kræver et rimeligt beløb kan det være bestyrelsen godkender det. Så tilbagebeholder de beløbet indtil parterne er blevet enige eller at der er faldet dom i sagen.
Chrisfugi
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 7/11/2015 14:14

Re: Køber påpeger fejl og mangler?!

Indlægaf sfb » 15/11/2015 19:40

hej.
Du skriver
Administrationen har sendt mig billeder af mangler, og har bedt mig tage kontakt til køber så vi kan gennemgå manglerne. Derudover har jeg intet fået at vide...om hvordan jeg skal forholde mig eller noget.

Derudover står der i vedtægterne at køber kan i få bestyrelsen til at inspicere lejligheden for eventuelle fejl eller mangler og hvis der bliver konstateter nogle fejl og mangler og køber kræver et rimeligt beløb kan det være bestyrelsen godkender det. Så tilbagebeholder de beløbet indtil parterne er blevet enige eller at der er faldet dom i sagen.

Jaså --men pr 1.juli 2015 er der kommet ny lovgivning .Så er der ikke afholdt flyttesyn , har køber ingen krav over for dig.
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: Køber påpeger fejl og mangler?!

Indlægaf molan » 16/11/2015 15:57

sfb skrev:hej.
Du skriver
Administrationen har sendt mig billeder af mangler, og har bedt mig tage kontakt til køber så vi kan gennemgå manglerne. Derudover har jeg intet fået at vide...om hvordan jeg skal forholde mig eller noget.

Derudover står der i vedtægterne at køber kan i få bestyrelsen til at inspicere lejligheden for eventuelle fejl eller mangler og hvis der bliver konstateter nogle fejl og mangler og køber kræver et rimeligt beløb kan det være bestyrelsen godkender det. Så tilbagebeholder de beløbet indtil parterne er blevet enige eller at der er faldet dom i sagen.

Jaså --men pr 1.juli 2015 er der kommet ny lovgivning .Så er der ikke afholdt flyttesyn , har køber ingen krav over for dig.
sfb


Nej andelsboliger er ikke omfattet af lejeloven med minder der er tale som fremleje*, så der er ikke krav om flyttesyn. Regler for overpris er derimod lovfæstet og kan ikke fraviges til ugunst for køber.

Så sfb har ikke ret i at køber ingen krav har over for dig, regler for skjulte fejl og mangler er heller ikke ændret, så alt er som det hele tiden har været.

* Ændring omfatter desuden kun udlejer der har mere end en enkelt lejlighed, hvilket fremleje altid vil være i andelsbolig forening.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron