Ulovlige nedsænket lofter

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Ulovlige nedsænket lofter

Indlægaf Guybrush » 7/12/2015 19:17

Jeg skal til at sælge min andelsbolig efter at have boet i den i 8 år.
Der er nedsænket lofter i hele lejligheden som er sat op i 1989. Det er plader af navnet Rockfon mener jeg de hedder. I sove værelset var der spot i loftet. Dem blev jeg træt af og pillede pladerne ned og satte store gipsplader op på den eksisterende konstruktion. Det får jeg så af vide er ulovligt her hvor jeg skal til at sælge. Det er så ok, mit spørgsmål er om det ville være nok bare at pille loftet ned også kan jeg sælge lejligheden? Eller skal jeg også gøre det "pænt" igen? Jeg går også udfra jeg skal have fat i en elektriker til det loftsudtag der er i loftet, eller må man selv klippe ledningen af også sætte en eller anden afslutning på ledningen så køber bare kan overtage?

Hvordan med de lofter der er i bad, køkken og stue? De var vel lovlige i 1989, men ikke i dag. Skal de også skiftes hvis de står som dengang de blev sat op?
Guybrush
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 7/12/2015 17:48

Re: Ulovlige nedsænket lofter

Indlægaf marka » 7/12/2015 20:31

Hej,

Hvem har du fået af vide af at det er ulovligt at sætte gipsplader op på eksisterende konstruktion? Og hvad er årsagen til dette?
Er det to lag gips (klasse a brandhæmmende) er det ganske lovligt. Ja du kommer nok ikke uden om at gøre det pænt igen.

Hvor er loftsudtaget? Er det gemt væk ? Det må det nemlig ikke. I så fald skal din elektriker trække en ny ledning ned eller alternativt adgang via en inspektionslem til samlingen.

Alt der er blevet opført lovligt i 1989 er også lovlig idag. Det forventes ikke at din bolig følger byggereglementets nye foreskrifter.
marka
Novice
Novice
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 6/12/2015 00:47


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster