Salg af lejlighed

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Salg af lejlighed

Indlægaf Liveterlangt » 27/01/2016 03:59

Hey

Jeg har nogle spørgsmål hvis jeg må stille dem

Jeg solgte sidste år 1 september min andelslejlighed.

Jeg solgte igennem robinhus hvor de lagde en maksimaloris på lejligheden på 411000 kr men solgte den til 375000 kr. I den købsaftale blev det underskrevet af køber at lejligheden købes som beset og uden vurderingsrapport og at han køber lejligheden som han ser den, derfor kunne han ikke gøre indsigelser mod dette. Han skrev under 21/7/2015.

Der blev fra foreningen side udarbejdet en vurderingsrapport fordi foreningen skal have det bår hver gang en lejlighede bliver solgt. Foreningen bliver også sure på mig pga at jeg ikke bruger der mand i danbolig men istedet en anden fra Robinhus.

Virderingrapport bliver udarbejdet i 18/08/2015 selvom køberen har underskrevet men jeg blir tvunget af andelsforeningen stadig få lavet dette.
I vurderingsrapport blir der skrevet mangler for 23.300 kr. Da jeg købte lejligheden var der også en vurderingsrapport men den var på 30.300. Det vil sige jeg har forbedret lejligheden. Jeg spørger vurderingsmanden om det spiller en rolle han siger nej da jeg allerede har solgt lejligheden under maksimal prisen så vil det ikke have nogen betydning.
Så langt så godt

Overtagelsedatoen var 1 september for den nye køber. 3 dage før overtagelsedatien har bestyrelsen mandet sig sammen til at lave en overdragelseaftale. Kl 12 28 augustringer det på døren der står en herre med nogle papirer og fortæller jeg kommer fra foreningen og de her papirer skal du underskrive. Jeg spørger pænt hvirfor. Han siger nårh jo vi skal jo have dit konto nr og at underskriver på at du overdrager lejligheden til nye køber og til det spørger jeg så det er oræcis det samme som i købskontrakten og han fortæller det en formalitet fra deres side at sådan er det. Han holder en side fremme hvor jeg skal underskrive og min konto nr. Så spørger jeg så pengene kommer om et par dage ig til det svarer han ja og idet jeg har skrevet under smutter han.
Jeg tænker ikke længere over det indtil den nye køber begynder at sige der mangler det ene og det andet og jeg så senere efter salget af sndelsboligen ser at de har ændret vurderingrapporten til mangler for 48000 kr. Køber begynder ligeledes kræve at det ene og det andet blir lavet. Jeg siger fint men går ikk med til at bruge foreningen mand igen da de kommer med tårnhøje priser for udbredningen af de små mangler til mange penge som ikke koster mere end 5000 kr hos en autoriseret.

Jeg skriver til foreningen men de tilbagebeholder mine hele 375000 kr efter meget brok og 26 dage senere efter salget får jeg noget af bekøbet men de tilbageholder stadig 25000 kr fordi de mener at der er mangler i lejligheden.

Mægleren fra robinhus gør alt for at finde en løsning men det er køberen ig foreningen er rottet sig sammeb om ikke at være samarbejdsvillige og de vil ikke komme til en løsning. Formanden skriver også du kan tage sagen til advokaten. Nu der gået 4 mdr intet er sket fra deres side. Mægleren siger ig jeg ved selv at foreningen er på tværs.

Hvordan skal jeg forholde mig. Kan sende alt. Købskontrakt Virderingrapport og overdragelsekobtrakten som jeg aldrig ser igennem fordi Herren fra foreningen har travlt med at komme afsted.


Så kan køber ikke benytte andelsboliglovens §16 om overpris. Hvis nedslaget pris ikke er dækkende udredes merudgifter af den rabat som køber har fået indtil maksimalprisen er nået, hvorefter du som sælger igen skal dække krone for krone
Liveterlangt
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27/01/2016 03:53

Re: Salg af lejlighed

Indlægaf molan » 29/01/2016 12:36

Du har fået svar i det andet indlæg du har lavet om emnet.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster