Sælgers manglende udbedring af ulovlig el-installation

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Sælgers manglende udbedring af ulovlig el-installation

Indlægaf tlj » 11/02/2016 15:30

Nogen der kan vejlede i forhold til nedenstående?

Jeg købte for 2 år siden min andelsbolig. Af el-synsrapport fremgik information om ulovlig el-installation på badeværelset i forbindelse med sænket loft. I købsaftale samt overdragelsesaftale var det bemærket, at manglen skulle udbedres af sælger inden overdragelsesdagen. Jeg modtog aldrig dokumentation for udbedring, og undlod af egen lomme at betale elektriker for at gå udbedringen efter. Manglen belv således ikke gjort gældende indenfor den 14-dags periode hvor foreningen tilbageholdte del af købesummen.
Nu skal jeg sælge andelsboligen videre, og i forbindelse med udarbejdelse af det obligatoriske el-syn ved salg erfarer jeg, at den mangel der for 2 år siden var omtalt i synsrapport samt købsaftale aldrig blev udbedret.
Jeg købte dengang andelen til makspris + forbedringer, hvoraf det sænkede loft i badeværelset udgjorde en af disse forbedringer.
Kan jeg på nogen måde rette krav mod sælger, her 2 år senere, om betaling af omkostninger til udbedring af manglen?


På forhånd tak for hjælpen.
tlj
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11/02/2016 15:09

Re: Sælgers manglende udbedring af ulovlig el-installation

Indlægaf Sangeren » 13/02/2016 01:17

Hej Tlj

Umiddelbart er du lidt sent ude. Du kan jo prøve, men da du heller ikke har gjort indsigelsen inden for 6 måneders fristen, er det nok lidt op ad bakke. Men det lyder da også spøjst at det det skal udbedres af sælger. Det er meget normalt at der står sælger skal betale for udbedringen. Men typisk bliver der lavet et afslag/tilbagehold i købssummen, sådan at køber kan udbedre tingene som køber nu ønsker, men overtager jo så samtidigt ansvaret for disse fejl, mangler og ulovlige installationer. Men det lyder til ikke at være det helt store, så det kan nok ikke rigtig betale sig at gøre det helt store ud af det. Havde det nu været skjulte ulovlige ting, så havde det nok været en lidt anden sag.
Sangeren
Elite Entusiast
Elite Entusiast
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: 16/12/2015 12:00


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron