Bestyrelsen forhaler salget, what2do?

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Bestyrelsen forhaler salget, what2do?

Indlægaf PåGyngendeGrund » 12/02/2016 15:43

Hej,
vi er i tvivl om hvorvidt det er os der har urealistiske forventninger til bestyrelsen og hvordan vi kan komme videre, såfremt det ikke er os det er på afveje..
Situationen er, at vi har købt et hus og derfor meget gerne hurtigt vil handle vores andelslejlighed, hvilket bestyrelsen er klar over.

Har slettet hændelsesforløbet da jeg har fået mere ro i sjælen efter sangerens svar og ikke ønsker at min bestyrelse potentielt finder indlægget og betragter det som en optrapning.
Kort hændelsesforløb er:
Forsøgt sat til salg fra midt januar, løbende kontakt med bestyrelse frem til midt februar og dagen efter mit indlæg blev jeg kontaktet af første eventuelle køber fra ventelisten.
Senest rettet af PåGyngendeGrund 15/02/2016 11:19, rettet i alt 1 gang.
PåGyngendeGrund
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12/02/2016 12:40

Re: Bestyrelsen forhaler salget, what2do?

Indlægaf Sangeren » 13/02/2016 01:36

Hej På Guyngende grund

Altså nu har jeg selv siddet i bestyrelser i tidligere foreninger, og jeg ville sige det sådan. Du er LIDT krævende sådan rent tidsmæssigt. Selv i foreninger med tilknyttet administrator, er det altså ikke ualmindeligt at en salgsprocedure kan tage 2-3 måneder fra man sætter til salg til de sidste papirer er underskrevet.
Jeg synes ærlig talt at de har en ualmindelig kort svartid, specielt taget i betragtning at det lyder til at det er en mindre selvadministrerende forening med en bestyrelse som står for det hele. I min tidligere forening mødtes bestyrelsen en gang 1-3. måned, og så var det ellers bare at håbe på man ramte godt tæt på mødetidspunktet. At din forening så har sine egne måder at lave syn og skøn, er så en anden ting. Typisk vil fejl og mangler bare blive trukket fra den maksimale salgspris, hvis sælger ikke ønsker at gøre noget.
Jeg skal ikke kunne sige om din bestyrelse har set sig sur på dig. Men jeg synes ikke svartiden giver udtryk for det umiddelbart. Jeg forstår godt I hurtigt vil sælge. Men langt de fleste salg er noget der tager tid.
I forhold til den anden sag, lyder det klart som om at der er sket nogle fejl. For selvfølgelig skal forsikringen dække ekstra elregning for affugtere osv. Nu kender jeg ikke forløbet, men det lyder til at bestyrelsesmedlemmerne ikke har taget dig seriøst, hvilket selvfølgelig ikke er i orden. Men ja, nogle gange er det nemmest bare at komme videre stille og roligt. Selv om det meget sjældent er den mest økonomisk løsning, men det kan spare en for en masse frustration og lange kampe. Men dog stadigvæk træls at det skal være sådan.

Ofte går den galt i kommunikationen et eller andet sted :)
Sangeren
Elite Entusiast
Elite Entusiast
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: 16/12/2015 12:00

Re: Bestyrelsen forhaler salget, what2do?

Indlægaf sfb » 13/02/2016 17:54

Hej
Svar til #På Guyngende grund#
Hvis du læser vedtægter/Andelsboliglov vil du kunne læse at du har fået en fin behandling af din bestyrelse. Tidsfristen er overholdt i alt,.Din bestyrelse er også bundet af at den med den viden den har, ikke må sætte din bolig til salg på betingelser så tæt på en generalforsamling . Prisen på din andel skal være den som er godkendt.

Det svar du får fra #Sangeren#
Om at bestyrelsen kun holder møder en gang hver 3 mdr .er så langt uden at det ikke holder i en rets sag.
Du har fået en fin behandling
Sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: Bestyrelsen forhaler salget, what2do?

Indlægaf PåGyngendeGrund » 15/02/2016 10:45

Kære sangeren,
det var rart at læse dit svar - det virker jo til at du har noget erfaring med salg - jeg har ingen. Jeg vidste slet ikke, at et salg normalt tager så lang tid. Jeg har bare tænkt, den er super attraktiv og jeg vil være tilfreds med en handel til andelskroneværdien, så hvorfor kan vi ikke komme i gang, når jeg nu ved at formanden tjekker bestyrelsens mail dagligt.. Men forhåbentligt, så det er"bare" mig der er blevet paranoid, jf. det med vandskaderne. Jeg har overhovedet ingen interesse i at konflikte og har bestemt forståelse for, at bestyrelsen arbejder gratis, samt har meget andet at give sig til, end at sælge min lejligheden - jeg ville med glæde overtage processen, men sårn spiller klaveret jo heller ikke..
Så jeg må trække vejret, krydse fingre og håber at det hele lander nogenlunde hurtigt.
Tak for begge svar :)

PS (kan ikke dy mig) bare fordi at man er paranoid, betyder det ikke, at der ikke er nogen efter en.. ;)
PåGyngendeGrund
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12/02/2016 12:40


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster