Regning for salg af andelslejlighed

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Regning for salg af andelslejlighed

Indlægaf Brian » 20/02/2016 16:35

Vores administrator tager x antal1000 kr. for at lave papirerne på salg af vores lejligheder.
Er det normalt, de får jo et klækkeligt beløb for at administrere vores ejendom.
Hvad er almindelig praksis ude i samfundet.
Brian
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 11/01/2016 19:28

Re: Regning for salg af andelslejlighed

Indlægaf Sangeren » 20/02/2016 18:34

Hej Brian

Nej, det er i høj grad ikke unormalt at administratorer i højeste grad tager sig det vældig godt betalt betalt for at lave det der minder om standard overdragelseskontrakter. Min seneste overdragelsesaftale måtte vi bløde ca 7.000,- for. Men i min tid har de ligget på alt fra 3-7.000,- Det er typisk en af de ting som administratorer rent faktisk tjener rigtig fint på. Tilgengæld har det ofte ikke den store overskud på selve administrationsaftalerne. Men det er vel gyngerne og karrusellen om igen :)

Efter min overbevisning er der dog intet i vejen for at foreningen vælger at benytte anden eller give fri mulighed for at andelshavere selv kan vælge hvem der skal lave overdragelsesaftalerne. Men typisk er det jo vedtaget i på en generalforsamling hvordan handler foregår, og står altså i vedtægterne, som selvfølgelig skal overholdes.

Så det er desværre en af dem man lidt er nød til at rette ind efter og bløde. På den anden side er det en af de ting som man ved "normale" ejendomshandler betaler ejendomsmæglere eller advokater rigtig godt for at lave.
Sangeren
Elite Entusiast
Elite Entusiast
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: 16/12/2015 12:00


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster