Advokatbistand ved nybyggeri

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Advokatbistand ved nybyggeri

Indlægaf FlemmingJ » 26/04/2004 13:23

Jeg er ved at købe en andelsbolig sammen med min kæreste.

Boligen er helt ny - vi er de første der flytter ind. Andelsboligforeningen har endnu ikke haft den stiftende generalforsamling. Det antal andelsboliger der skal være solgt for at GF afholdes, er solgt på nuværende tidspunkt - så foreningen bliver stiftet til sommer.

Jeg har læst papirerne grundigt igennem og synes det ser fornuftigt ud, men jeg er lidt bekymret for om der er noget jeg har overset. Vil det være fornuftigt at lade en advokat kigge tegningspapirerne igennem - eller er det uforholdsmæssigt dyrt at få det gjort?

Hvor dyrt er det ca. at få en advokat til at kigge kontrakten igennem? Jeg bor pt. i Aalborg, men skal flytte til Århus, så en advokat i en af de to byer vil være at foretrække. Hvis i har nogen anbefalinger i en af de to byer vil jeg meget gerne høre om dem?)

Det er mit første boligkøb - så jeg har ikke tidligere haft behov for advokatbistand - og har ikke lige nogen i min omgangskreds der for nyligt har haft kontakt til en boligadvokat, så nu prøver jeg herinde.

Vi skal aflevere tegningspapirerne i underskrevet stand på torsdag, så gode råd modtages med glæde, men jeg har desværre ikke tid til at vente ret lang tid på de gode råd :-/

På forhånd mange tak for hjælpen
Mvh.
Flemming
FlemmingJ
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 26/04/2004 13:11

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 26/04/2004 14:47

Ved køb af nyopført andelsbolig kan der vise sig problemer.

advokat Torben Winnerskjold fra Advokatfirma Abel & Skovgård Larsen i Århus har indgående kendskab til andelsboliger.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf FlemmingJ » 26/04/2004 14:59

Admin. Jens Arentoft skrev:Ved køb af nyopført andelsbolig kan der vise sig problemer.

advokat Torben Winnerskjold fra Advokatfirma Abel & Skovgård Larsen i Århus har indgående kendskab til andelsboliger.


Ok, tak skal du have.
Jeg har talt med Michael Thygens også fra Århus som også påpegede at de lån der skulle hjemtages af foreningen kunne ved stigende rente resultere i at boligydelsen ville stige og at det var noget man skulle være meget opmærksom på. Derudover nævnte han også noget om økonomien hvis der var nogle af boligerne der kom til at stå tomme. Jeg takker for din anbefaling og vil også kontakte ham inden jeg foretager mig yderligere i sagen.

Lækkert med et forum til lige det jeg havde brug for :)
FlemmingJ
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 26/04/2004 13:11

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 26/04/2004 17:09

Ud over papirmæssige problemer kan der også være bygningsmæssige problemer. Vi har en tidligere tråd om det emne.
http://www.andelsbolig-debat.dk/andelsb ... .php?t=132
Senest rettet af Admin. Jens Arentoft 15/09/2008 00:08, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf FlemmingJ » 26/04/2004 20:31

Admin. Jens Arentoft skrev:Ud over papirmæssige problemer kan der også være bygningsmæssige problemer. Vi har en tidligere tråd om det emne.
http://www.andelsbolig-debat.dk/andelsb ... .php?t=132


Ok, vi har været inde i lejligheden og den er helt færdig. Hvidevarerne (opvaskemaskine, vaskemaskine, tørretumbler, køleskab med fryser er alle mærkevarer Voss og Bosch af god kvalitet/energimærkning. Gulve, vinduer, indbyggede skabe, køkkenskabe og bordplader i køkken er ligeledes af gode materialer. Så det er egentlig kun papirerne der ikke er helt så tilfredsstillende.
FlemmingJ
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 26/04/2004 13:11


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster