Salg af andelslejlighed med fremlejer

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Salg af andelslejlighed med fremlejer

Indlægaf Ullakt » 21/03/2016 11:57

Hej, Jeg har købt en ny andel i vores forening gennem intern venteliste. Samtidig har jeg fremlejet min "gamle" lejlighed til aug. 2017 og han ønsker ikke at fraflytte før. Kan jeg tilbyde min lejlighed på intern og ekstern venteliste med en lejer boende det kommende år?
Ullakt
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21/03/2016 11:37

Re: Salg af andelslejlighed med fremlejer

Indlægaf Sangeren » 30/03/2016 13:14

Hej Ullakt

Det lyder til at der kan være flere problemer i sin situation. Fro normalt er det ikke tilladt at have mere en en andel(i samme by), og derfor heller ikke i samme forening, med mindre man skal foretage en sammenlægning.

Der ud over går jeg ud fra at du har fået tilladelse til at fremleje din "gamle" andel, da det i mange foreninger ikke er tilladt, med mindre man har en god grund som beskrevet i lejelovgivninger, som kan være udstationering mm.

Med det sagt, mener jeg ikke at der normalt i forbindelse med salg af bolig, er noget problem med at sælge med en lejer, andet en at det kan være et stort problem at finde en køber der vil give den pris man ønsker, fordi lejer kan blive en rigtig dyr hovedpine. Hvorfor en køber nok vil se på boligen for dens udlejningsværdi, og mindre på dens værdi som privat bolig.
Sangeren
Elite Entusiast
Elite Entusiast
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: 16/12/2015 12:00


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron