Inventar (ikke penge under bordet)

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Inventar (ikke penge under bordet)

Indlægaf Andelssælger24 » 6/07/2016 21:19

Hej folkens,

Jeg håber at der måske er en venlig sjæl, som kan besvare et hurtigt spørgsmål. Jeg står overfor at skulle sælge min andelsbolig indenfor den nærmeste fremtid, da jeg flytter til udlandet. I den forbindelse skal jeg stort set ikke bruge noget af mit nuværende inventar. Da jeg ikke har tid til at kategorisere alt og lægge på dba, eller tage på utallige loppemarkeder, ville det passe mig rigtigt fint hvis det hele kunne overtages af køber. Jeg ved at der er en masse snak om penge under bordet nu til dags, men det er helt oprigtigt ikke hvad jeg er ude efter. Jeg ønsker blot at sælge min lejlighed møbleret, til en fair pris. Det kunne evt. være indkøbspriser nedskrevet over 10 eller 20 år, eller sammenlignlige brugtpriser på dba.

Mit spørgsmål er så, om dette på nogen måde kan lovliggøres? Jeg kan nemlig godt sætte mig i bestyrelsens og købers sted, som naturligvis vil se på dette med skepsis. I teorien kan jeg personligt ikke se hvordan det adskiller sig fra at sælge hårde hvidevarer som løsøre? Hvilket jo er normen. I andre lande er det normen at køber betaler for fx gardiner og skabe, mens der selvfølgelig også er masser af tilfælde hvor dette ikke er normalt.

Igen, her er ikke tale om et garderobeskab til 50.000,- men jeg er selvfølgelig udemærket klar over, at køber aldrig ville været gået med til at købe alt mit gamle lort, hvis det ikke var sælgers marked i øjeblikket.

På forhånd tak for hjælpen og hav en god aften.
Andelssælger24
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 6/07/2016 21:01

Re: Inventar (ikke penge under bordet)

Indlægaf sfb » 7/07/2016 16:32

Hej.
Bestyrelsen skal godkende salgsprisen på andelen (uden indbo). hvad du så sælger dit indbo for er dit problem.
Spørgsmålet er så om du kan finde en køber som vil købe dit indbo ?. For det kan aldrig blive et krav fra din side at køber skal købe alt indbo . Bemærk her at et total indbo ikke er mange øre værd // vi har lige haft et bo som blev solgt for under 10,000 kroner // .
venligst
sfb.
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: Inventar (ikke penge under bordet)

Indlægaf Sangeren » 11/07/2016 01:22

Hej Andelssælger

Jeg kan også godt se hvad du mener og hvor du vil hen.

Men du skal også være opmærksom på som SFB også skriver, så kan du nok ikke forvente at få særlig meget for dit indo. Så ville du nok få en del mere for det ved at sælge det selv i løsdele (Men ja det tager selvfølgelig tid og tid er penge)

En anden ting om det du skriver er så også at køber ikke er tvunget til at købe "løsøre" sådan så sælger må tage sine ikke fastmonterede hvidevarer med, hvis f.eks. køber ikke vil have dem eller ikke mener det er prisen værd...

Med mindre der står andet i Jeres vedtægter kan du vel godt snakke med de potentielle købere om at du er interesseret i at sælge din indbo og genre til dem der flytter ind, så det da ville hjælpe dig i at udvælge din køber, hvis køberen købte tingene med. Men du skal nok prøve at sælge det ved siden af til en fair pris. Men som SFB også skriver, kan du ikke gøre det til et krav at køber skal købe dit indbo.

Jeg skal ikke kunne sige om det er på grænsen af hvad man må, men man kunne vel prøve at finde en der vil købe dit indbo, som også gerne vil købe en lejlighed... hvis altså det giver mening for dig (eller nogen... :OD )
Sangeren
Elite Entusiast
Elite Entusiast
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: 16/12/2015 12:00


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster