Køb af andel - mærkelig besked fra banken

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Køb af andel - mærkelig besked fra banken

Indlægaf Nesbi » 25/07/2016 21:22

Hej med jer

Jeg er i gang med at købe en andelsbolig. Det hele er sådan set i orden, papirerne har min advokat kigget igennem, og Nordea har givet mig tilsagn på at jeg kan låne beløbet, når DanBolig har vurderet andelen. Det er dog en ting der undrer mig meget, Nordea vil første sende DanBolig ud og vurdere andelen når jeg har underskrevet købskontrakten! Det vil sige, at jeg i bund og grund skriver under på noget jeg ikke ved om jeg i sidste ende kan købe. Jeg er bevidst om, at dette kan klares med et forbehold i købesaftalen, om at banken skal godkende handlen, men jeg synes det er en underlig praksis. Er dette normalt eller helt hen i skoven? Som udgangspunkt vil jeg ikke spilde sælger eller andelsboligforeningen tid, med at underskrive kontakt osv., hvis DanBolig ikke vurdere boligen til den samme pris.

Vh. Nesbi
Nesbi
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25/07/2016 20:53

Re: Køb af andel - mærkelig besked fra banken

Indlægaf Jensm » 19/09/2019 22:09

Når man køber en bolig om det er ejer eller andel så kan det være rart at have ro i maven og en kyndig rådgiver ved hånden. Da det jo er en af de største investeringer man gør i sit liv. Derfor kan jeg varmt anbefale at bruge en mægler som ikke er sælgers. Men en såkaldt køber mægler som sørger for at alt er i orden ved handlen og som sikrer at alt er gået rigtigt til for køber. Ejendomsmæglerne er jo til for dem der sælger da de betaler salæret. Jeg har personligt synes at det var pengene værd da jeg handlede bolig og brugte en https://www.minkoebermaegler.dk/
Jensm
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19/09/2019 21:57


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster