Sorte penge under bordet

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Sorte penge under bordet

Indlægaf AndelsSven94 » 26/08/2016 12:02

Hej Forum.

Jeg har fundet mig den flotteste 3V lejlighed på Amager (Amagerbro), som har en andelsværdi på 230.000 kr.
Sælger vil udover dette beløb “sælge møbler” til en værdi af 120.000kr.

Jeg følger mig nødsaget til at gøre dette, for at kunne få lejligheden og Jeg er derfor villig til at betale disse sure sorte penge, trods at det er stik hamrende ulovligt fra sælgers side.
Men vil jeg kunne anmelde det bagefter? Hvis jeg har en kvittering, bankudtog, check, vidne eller andet beviseligt?
Er der nogen mulighed for, at jeg vil kunne få mine 120.000kr tilbage?

Det er møg ærgeligt, at det skal være sådan – men kan ingen vej udenom se.
Og ligenu ser jeg det som at andelen koster 350.000kr i sig selv, hvilket stadig er billigt ift. Københavns boligmarked.

Hvis jeg ikke går med til denne handel, vil sælger jo bare kunne finde en ny køber, som er villig til dette – og jeg vil stadig stå uden bolig.

Hvis jeg har en underskrift på, at jeg skal overtage lejligheden – vil jeg så kunne melde det der, og så stadig have kontrakten på at lejligheden er min? Og derfor så “kun” skulle betale 230.000kr?

Håber I har nogle gode råd?

Med Venlig Hilsen
Den desperate andelskøber
AndelsSven94
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26/08/2016 12:02

Re: Sorte penge under bordet

Indlægaf sfb » 28/08/2016 09:51

sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: Sorte penge under bordet

Indlægaf Sugri » 10/07/2017 22:21

Helt grundlæggende så er det jo helt forkert med denne makspris-regel som mange andelshavere mister penge på.
Du siger jo selv at andelsbeviset stadig er billig selv efter, at de ulovlige penge er lagt til, og alligevel vil du have det endnu billigere?
Mange glemmer tilsyneladende i denne makspris debat, at man kun kan få en vare til en super billig pris, hvis der er en anden der lider et tab!
Jeg står selv og skal sælge min andel, men pga. disse nedskrivningsregler og maksprisreglen, så står jeg til at miste ca. 300.000 kr.
Altså er der en anden som frit og kvit får glæde af mine dyrt købte ting.
Sugri
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10/07/2017 21:53

Re: Sorte penge under bordet

Indlægaf Martin Neergaard » 14/11/2020 11:44

Skriv jer op på ventelister i tide for at undgå at ende med at skulle betale penge under bordet i en privat handel. I kan få et overblik over ventelister i København her: https://andelsguide.dk
Martin Neergaard
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14/11/2020 11:30


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster