Regning efter endt salg.

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Regning efter endt salg.

Indlægaf Lasse1988 » 28/09/2016 20:11

Hej.

Jeg solgte min andel den 01-07-2016. Foreningen tilbageholder 15000 kroner til eventuelle forbedringer. Den 16-08-2016 modtager jeg en, som de kalder endelig afregning, hvor jeg får 11332 kroner tilbage. Her formoder jeg at salget er helt lukket. I dag 28-09-2016 modtager jeg så en regning på 3900 kr for nogle blandingsbatterier. Jeg ringer til foreningen, og de fortæller mig at foreningen har lavet en fejl og udbetalt mig de penge der står som sikkerhed for tidligt.

Kan foreningen efter de har sendt mig et dokument, hvorpå der står at de udbetaler den endelige afregning efterfølgende opkræve mig for en reparation?

Reparationen er sket efter jeg fik brevet med endelig afregning.

Håber der er nogen der ved noget, for det lyder i mine ører som om foreningen har lavet en dyr brøler.

Venlig hilsen Lasse
Lasse1988
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28/09/2016 19:57

Re: Regning efter endt salg.

Indlægaf sfb » 29/09/2016 09:42

Hej.
Du sender den modtaget regning retur, med et par ord om at du aldrig har godtaget at de måtte skifte disse amartur .
For i vedtægterne står der at bestyrelse/Adm kan tilbageholde et beløb!!! Dette beløb kan så frigives når der ved dom eller forlig ikke er nogle problemer der skal findes svar på.Da du jo har modtaget restbeløbet ifg vedtægternes bestemmelser har bestyrelsen/Adm jo afsluttet sagen.Derfor må køber selv betale !
venligst
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: Regning efter endt salg.

Indlægaf Lasse1988 » 29/09/2016 10:56

sfb skrev:Hej.
Du sender den modtaget regning retur, med et par ord om at du aldrig har godtaget at de måtte skifte disse amartur .
For i vedtægterne står der at bestyrelse/Adm kan tilbageholde et beløb!!! Dette beløb kan så frigives når der ved dom eller forlig ikke er nogle problemer der skal findes svar på.Da du jo har modtaget restbeløbet ifg vedtægternes bestemmelser har bestyrelsen/Adm jo afsluttet sagen.Derfor må køber selv betale !
venligst
sfb


jeg har lige et par ting, så jeg er helt med.

1. Skal man altid acceptere, de eventuelle reparationer der måtte komme eller må foreningen godt tage den beslutning? jeg har nemlig intet hørt fra bestyrelsen før regningen kom.

2. Er sagen altid afsluttet når de har sendt restbeløbet retur fra fejl og mangler?

Tak for din tid.

venlig hilsen Lasse
Lasse1988
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28/09/2016 19:57

Re: Regning efter endt salg.

Indlægaf sfb » 29/09/2016 13:50

Hej:
Svar på dine spørgsmål
1: Alle reparationer skal være godkendt af dig inden de sættes i gang, derfor kan Adm/bestyrelsen holde penge tilbage iht. til bestemmelserne i vedtægterne.Er der ingen problemer der skal findes svar på skal beløbet udbetales tre uger efter overtagelsen , det er jo så også det du har fået .
At bestyrelsen så derefter sætter en reparation i gang derefter er ikke dit problem(den der bestiller er også den som betaler) Hvis det er deres opfattelse at det er dig der skulle betale , skal der med dig laves et forlig efter at der kan være afholdt et syn og skøn eller en dom.Først derefter kan der bestilles en håndværker til at udføre reparationen .
Så send den regning tilbage !!
2: Man kan ikke sige at handlen er afsluttet fordi restbeløber er blevet udbetalt.Der kan jo være skjulte fejl som bliver opdaget . Men et amartur kan ikke henføres som en skjult fejl.
Håber det er svar.!!
venligst
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron