Jeg har den 1. november solgt min andelslejlighed. I forbindelse med salget blev der foretaget en lejlighedsvurdering af det vurderingsfirma, som den pågældende andelsboligforening altid anvender.
Nu er jeg blevet kontaktet af køber, som i forbindelse med nedrivning af det gamle køkken i lejligheden har konstateret råd i gulvbrædderne under vasken samt foran vinduet. Dette har man ikke kunnet konstatere ved lejlighedsvurderingen, da der var fastbyggede skabe, som skjulte de dele af køkkengulvet.
Jeg har ikke på noget tidspunkt haft vandskade, og jeg er meget overrasket over, at der er råd i gulvet.
Køkkenet i lejligheden (som køber nu har revet ned) er blevet bygget af den andelshaver, som jeg i sin tid købte lejligheden af.
Reelt set har jeg jo ikke haft nogen mulighed for at se, om der allerede var råd i køkkengulvet, da jeg selv købte lejligheden for 9 år siden. Så det ved jeg ikke, om der var.
Den advokat, som administrerer andelsboligforeningen, har ifølge køber opfordret hende til at skrive til mig for at få en afklaring på, hvad der nu skal gøres. Køber skriver også, at hun på nuværende tidspunkt ikke har overblik over de samlede omkostninger, da hun først vil høre mig, om jeg kan anerkende hendes krav.
Jeg har ikke lyst til at anerkende hendes krav, men har jeg noget valg?
Jeg har ikke været vidende om råd i gulvet - og jeg ved ikke engang, om råddet er opstået, mens jeg har boet i lejligheden.
Hvad gør jeg?
Jeg håber, at der er nogen, som kan vejlede mig, for jeg kan ikke finde noget i andelslovgivningen, som beskriver en situation som den her.
mange hilsner
Sarah