Salg af andel ikke i overensstemmelse med vedtøgter

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Salg af andel ikke i overensstemmelse med vedtøgter

Indlægaf Mosl » 20/11/2016 12:37

Hej, jeg bor i en andelsbolig med både bolig-andele og erhvervs-andele. Vi har fælles vedtægter og her refereres som udgangspunkt til andelshavere og enkelte gange til bolig og erhverv hver for sig.

Vi fik i efteråret en lejlighed til salg som blev solgt til en datter af en fra bestyrelsen på trods af at der var en erhvervs andelshaver der ønskede lejligheden. Og i følge vores vedtægter skal lejligheden tilbydes andelshavere før den tilbydes en boligandelshavers børn. Erhversandelshaveren har nu lagt sag an mod foreningen. Bestyrelsen har ikke orienteret om dette men da det kom mig for øre og jeg spurgte til det var svarer at de ville køre sagen og at det kunne tage et års tid. Mit spørgsmål er nu hvad det kan ende med at betyde for mig som andelshaver hvis vi taber? Så vidt jeg kan se kommer vi til at tabe denne sag. Ud over at jeg mener vedtægterne er ret klare så solgte vi sidste år en lejlighed til en erhversandelshavers datter der jo ellers i følge vedtægterne slet ikke bør komme i betragtning ud over ved lodtrækning. Det er meget frusterende at være vidne til den slags og ikke føle man kan gøre noget.

Jeg har vedhæftet et billede af vedtægterne vedr. Salg af andel

Hilsen Sophie
Mosl
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20/11/2016 12:05

Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster