Valuarvurdering

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Valuarvurdering

Indlægaf Mikkelgs » 30/11/2016 12:30

Hej,

Jeg har for ca. 2 måneder siden solgt min andelslejlighed som jeg har ejet gennem 20 år. Det der undre mig er, at andelsværdien er steget med over 100 % siden jeg solgte min andelslejlighed. Foreningen har nemlig haft en ny valuar ude blot 2 uger efter jeg solgte. Der har ikke været nogle grunde til denne stigning, der er hverken renoveret noget, eller andet som skulle retfærdiggøre denne stigning.

Mit spørgsmål er:
- Kunne det tænkes at den valuar som har prisfast ejendommen i første omgang, har taget fejl og vurderet uretmæssigt lavt. Hvis dette er tilfældet kan man så rejse et krav om erstatning for noget af det "tabte".

Jeg læste at det muligvis ville være sådan at hvis sagen kom for retten at de ville udstede deres "egen" valuar som foretog en vurdering, og det var så denne man gik efter.

Lejligheden er belligende på Frederiksberg C og vi solgte til 1.9 millioner. Nu her blot 2 måneder efter kan de grundet en ny valuarvurdering sælge til 4 millioner.
Denne pris er på trods af at bestyrelsen i går vedtog at sætte andelkronen 10. millioner under vurderingen. Dvs. vi snakker altså en markant forskel på fra da jeg solgte.

På forhånd tak.

Mikkel Sørensen
Mikkelgs
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 29/11/2016 18:39

Re: Valuarvurdering

Indlægaf sfb » 2/12/2016 12:14

hej.
Jeg læser dit indlæg sådan at jeres bestyrelse har fastlagt en andelsværdig ? Det kan bestyrelsen IKKE, den kan anbefale at generalforsamlingen evt. kan vedtage en givet andelsværdig .
Dit spørgsmål om der kan rejses et krav om erstatning. Kan der svares ja, hvis du kan bevise at bestyrelsen har haft kendskab til at andelsprisen var sat for lavet den dag du underskrev salgsaftalen .
Så kan du stille et krav over for den enkelt person i bestyrelsen elle evt. Adm.hvis også han har haft den kendskab men som sagt er det dig der skal fremkomme med beviser.
Valuaren kan du ikke komme efter.
venligst
sfb.
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron