Krav fra køber om betaling af regning for kloarkrensning

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Krav fra køber om betaling af regning for kloarkrensning

Indlægaf Bjørn Bjerre Jensen » 24/07/2017 16:54

Hej.
1. oktober 2016 overtager køber min mors andelsbolig. Købs summen er 225.000 kr. (Andelsforeningens makspris er 275.509 kr) Der er ikke givet afslag ang. mangler, prisen afspejler blot udbud og efterspørgsel.
30. juni 2017 modtager hun et krav fra køber/andelsforeningen om at betale rensning og tv inspektion af kloarker på 7035,66 kr Det er den første henvendelse hun får 9 måneder efter overtagelsesdato. Der henvises til skjulte mangler og da jeg henviser til de 9 måneder er svaret at de gennem de seneste måneder har været igang med at løse problemet, men at det først nu er løst. Den dokumentation de medsender er 3 regning fra forskellige kloarkfirmaer, hvor den sidste mundtligt har udtrykt at det er en gammelskade/fedtprop.
Min mor har engang tidligere fået renset sin kloark med tilfredsstillende resultat. Boligen stod tom fra 1. juni 2016 til overtagelsestidspunktet.
Mit spørgsmål er om køber har hjemmel til at kræve de 7035,66 kr betalt af min mor?
Køber invitere til et evt. forlig. Er der grund til at medvirke til et sådant forlig?
Min mor betaler naturligvis beløbet, hvis det det er en type skjult mangel der er præcedens for at sælger skal betale?
Venlig hilsen
BJJ
Bjørn Bjerre Jensen
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 24/07/2017 16:05

Re: Krav fra køber om betaling af regning for kloarkrensning

Indlægaf sfb » 25/07/2017 09:51

Hej.
Hvis det var mig ville jeg sende den fremsendt regning retur.
For det første har du/i ikke haft mulighed for at kunne løse problemet som de nu forsøger at læse over på jer(den der bestiller er også betaleren ).
For det andet hvor er beviset på at det er jeres problem?
Det er Andelsboligen der er betaleren !!
Du/i skal på ingen måde lave forlig i sådan en sag ((det er min opfattelse)).
venligst
sfb.
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron