Vicevært ønsker at købe funktionærboligen

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Vicevært ønsker at købe funktionærboligen

Indlægaf m_hansen20 » 26/05/2004 15:16

Jeg har et spørgsmål vedr. min stilling som vicevært.

Jeg er opvokset i andelsforeningen som jeg arbejder i og fik tilbudt stillingen og en tilhørende lejlighed, som fungerer som funktionærbolig.

Der har generelt ikke været styr på nogen ting fra bestyrelsens side, som er mindrebemandet og under konstant udskiftning.
Jeg har f.eks. endnu ikke modtaget kontrakten med deres underskrift på, selvom jeg har haft stillingen i 4 år nu.

Det mit spørgsmål går på er, om jeg er berettiget til at kunne købe lejligheden når jeg har boet der i 4 år nu?
Der er ingen venteliste og systemet fungerer med råderet.
Har henvendt mig til bestyrelsen, men de kunne ikke nå at indstille mit ønske til generalforsamlingen (som jeg desuden ikke var informeret om, sån er det altid).

Men har jeg overhovedet nogle rettigheder eller skal jeg virkelig henvende mig til hver enkelt beboer i ejendommen for at indsamle underskrifter el.l.
Mvh
Mette
m_hansen20
Novice
Novice
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 26/05/2004 15:07
Geografisk sted: København, Østerbro

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 2/06/2004 16:47

Du kan ikke få forkøbsret til andelen blot ved at bebo lejligheden som lejer og vicevært.

Foreningens generalforsamling bør tage stilling til dit ønske om at købe.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf LHK » 24/07/2004 23:15

Foreningen burde være stillet positiv overfor købet, idet det betyder penge i forenings kasse både ved køb og hver måned. Hvis du betaler leje nu, så beskattes de af det beløb, som formentlig er lavere end den boligafgift du ville få efter omlægning til andelsbolig. Boligafgiften betaler foreningen ikke skat af. Alt i alt, så ville det være ret fornuftigt for dem, at lade dig købe boligen.
LHK
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 50
Tilmeldt: 17/07/2004 22:05


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron