Indsigelser

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Indsigelser

Indlægaf Martin12 » 18/07/2020 11:38

Jeg har lige solgt min andelslejlighed, og nu har køber gjort indsigelser på et toilet der aldrig har givet mig problemer. Det skyller ikke ordenligt ud påstår køber? - der har ikke været vvs-tjek da jeg aldrig har haft problemer med det.

Det næste er, at der til lejligheden tilhøre en lukket altan, men køber har gjort indsigelser på løser fliser som stadig ligger helt fast og ikke er til fare, og en lille revne i pudsen på facaden, som kun er kosmetisk.
Foreningen skriver i deres vedtægter at ` Al vedligeholdelse INDE i lejligheden påhviler andelshaveren, Glasaltaner betragtes som almindelige åbne altaner`

Er det så ikke foreningen køber skal gøre indsigelse imod ift. indsigelserne på altanen ?
Hvad gør man i forbindelse med toilettet?
Har jeg selv mulighed for at udbedre/købe tingene hvis det er mig der skal betale ?

Det har været vurderingsmand på og vi har gennemgået lejligheden sammen et par gange, som ingen anmærkninger har givet.
Indsigelserne er givet 13dage efter overdragelsen.
Martin12
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18/07/2020 10:41

Re: Indsigelser

Indlægaf Jacob10 » 19/07/2020 14:39

Jeg lader forstå, at du har en ren vurderingsrapport uden anmærkninger. Hermed er du godt stillet.

Med udgangspunkt i vurderingsrapporten ville jeg i dit sted blot afvise indholdet af indsigelserne fra købers side, og eventuelt invitere køber til at dokumentere sine påstande, herunder at specificere de nødvendige omkostningerne, hvis det som led i en potentiel kommende løsning mellem jer skal udbedres på din regning. Jeg ville ikke fremkomme med yderligere begrundelser. Du risikerer dog herved at "fastlåse" lidt penge fra handlen indtil, at I sammen måtte have fundet løsninger, eller der er gået 6 måneder og uden at køber har indledt i retssag mod dig som sælger. Dertil er købers krav i mine øjne nok for beskedne og bagatelagtige.
Jacob10
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 19/07/2020 14:09

Re: Indsigelser

Indlægaf Martin12 » 21/07/2020 21:23

Har jeg egentlig krav på selv at udbedre de ting køber beskriver eller hvordan ?

Han er nu vendt tilbage med tilbud på de ting han vil have udbedret, som samlet løber op i 20.000kr

De tilbud jeg er blevet fremvist er ikke på udbedringer men på at få det skiftet til nyt, som ikke er magen til men er væsentligt dyrere ?
Martin12
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18/07/2020 10:41

Re: Indsigelser

Indlægaf Jacob10 » 21/07/2020 23:27

I dit sted ville jeg afvise tilbuddet fra køber og afvente købers næste skridt med udgangspunkt i indholdet fra vurderingsrapporten.
Jacob10
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 19/07/2020 14:09

Re: Indsigelser

Indlægaf Martin12 » 22/07/2020 05:01

Har talt med vurderingsmanden og kan forstå lidt på ham at de løse fliser skal jeg nok forholde mig til, men samtidig er han ikke meget for at bakke op om sin vurdering, omkring de ting der bliver gjort indsigelser imod?
Martin12
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18/07/2020 10:41

Re: Indsigelser

Indlægaf sfb » 23/07/2020 09:50

Hejsa.
Hvis det er som du skriver ! Skal du i en mail meget klart afvise alle indsigelser, samt gøre det klart at hvis sælger fastholde sin indsigelse må der ikke bestilles eller indhendets tilbud fra nogle håndværker før du har godkendt det og i er kommet til fælles forståelse omkring problemet ,Men da du jo har afvist indsigelsen kan sælger ikke komme viden før han gå rettens vej (og tro mig han kam ikke finde en advokat som vil tage en sådan sag) . Du skal sende en kopi til Adm og formanden med anmodning om at vedtægterne bliver overholdt omkring udbetaling af et evt. tilbageholdt beløb.
venligst
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: Indsigelser

Indlægaf Martin12 » 23/07/2020 11:16

Tak for svaret. Køber har allerede indhentet tilbud på indsigelserne

Hvordan skal jeg begrunde min afvisning af indsigelserne ?

Hvad nu hvis køber har en advokat i familien og de går videre med det. Hvad skal jeg så gøre derfra ?
Martin12
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18/07/2020 10:41

Re: Indsigelser

Indlægaf sfb » 23/07/2020 11:34

hej
Jeg kan ikke tro at en advokat vil tage en sag som han nok ved at han vil tabe. Men--- så går du til den gratis retshjælp( så er den sag slut).
Men men---- skal du betale et nyt toilet og andre fliser så er det en forbedering af andelen og du har krav på at han betaler dig for det// SÅDAN ER DET BASTA..//
Du skal ikke godtage noget som han sætter i gang før du har godkendt det.
Så skriv til ham at sagen er slut og der ikke vil komme mer fra din sige.
venligst
sfb.
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster