Gammel mangel

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Gammel mangel

Indlægaf Andelsbob » 19/08/2020 15:42

Hej,

Jeg købte min andel for ca. 16 år siden, og efter jeg overtog andelen gjorde jeg indsigelse over dårlig stand af gulv.
Jeg fik da at vide fra andelsforeningen, at det bare var standen som andelen var i, og at jeg ikke kunne for et nedslag i prisen til udbedring.

Nu skal jeg så sælge andelen, og i mellemtiden er processen blevet formaliseret en del. Nu kræves der el-tjek, vvs-tjek, samt vurdering af lejlighedens stand.
I den forbindelse har vurderingsmanden jo vurderet et fradrag for gulvets stand.
Gulvet er fuldstændig samme stand som da jeg flyttede ind, og har hele tiden været dækket af et væg-til-væg gulvtæppe.

Mit spørgsmål er om andelsforeningen kan kræve at jeg dækker udbedring af gulvet, når jeg den er i samme stand som ved overtagelse, og når jeg samtidig gjorde indsigelse over dets stand?
Andelsbob
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19/08/2020 15:07

Re: Gammel mangel

Indlægaf sfb » 20/08/2020 19:56

sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: Gammel mangel

Indlægaf Andelsbob » 21/08/2020 11:18

Tak for linket.
Jeg finder dog ikke rigtigt et svar på mit spørgsmål.

Jeg ser at der står at hvis man ikke gør indsigelse i tide, så hænger man udgiften. Det havde jeg også forstået.
Min situation er bare en anden, da jeg for 16 år siden rent faktisk gjorde indsigelse over gulvets stand da jeg overtog lejligheden (og inden for fristen).

Dengang fik jeg ikke fradrag, men fik at vide at det var bare sådan lejligheden var.
Andelsbob
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19/08/2020 15:07

Re: Gammel mangel

Indlægaf Jacob10 » 5/09/2020 10:38

Du hænger på ansvaret. Ingen andre.
Jacob10
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 19/07/2020 14:09


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 7 gæster

cron