Stiftelse af andelsforening med forskel i standen af lejl.

Om spørgsmål i forbindelse med stiftelse af andelsboligforeninger

Stiftelse af andelsforening med forskel i standen af lejl.

Indlægaf chpr01ab » 8/11/2005 09:51

Hej.
Vi bor i en udlejningsejendom og vores ejer - som nu vil sælge - købte ejendommen for et år siden for 19 mill. og har siden sat mange af lejlighederne i stand med nyt køkken/bad. Vi har nu modtaget tilbud om at overtage ejendommen på andelsbasis for 34 mill.
Jeg synes så, at det ville være rimeligt hvis de lejligheder, som er istandsat bliver etableret med en større km2-pris end de andre, som ikke har bad. Men er det rigtigt forstået, at man bør regulere noget sådan ved boligafgiften? Og i givet fald hvordan fastlægger vi hvor meget mere af vores fælleslån, som de nyistandsatte lejligheder skal betale til end os andre? Jeg tænker jo, at den væsentligste årsag til, at man kan sælge denne ejendom 170% dyrere et år efter anskaffelse er pga. forbedringerne i nogle af lelighederne.
chpr01ab
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 8/11/2005 09:29
Geografisk sted: Nørrebro, København

Indlægaf Malene » 9/11/2005 18:16

Hej

Min erfaring på dette område er ikke stor, men vil videregive hvad jeg ved. Vi har lige købt en andelslejlighed som for et år siden blev konverteret fra lejelejligheder til andelslejligheder. Den lejlighed vi har købt er af den tidligere ejer (som udlejede lejl før de blev til andele) blevet væsentligt istandsat i forhold til nogle af de andre lejligheder i ejendommen. Derfor betaler vi en månedlig merafgift i husleje på kr. 1000 i forhold til lejl der slet ikke er i standsat. Denne merafgift vil om 5 år begynde at blive afskrevet med 200 kr pr. år. Hvordan udregninger er kommet i hus ved jeg ikke, men selve stiftelsen af andelsforeningen er sket ved hjælp af advokater der har speciale indenfor dette.
Malene
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 9/11/2005 18:05

Indlægaf kandidat » 9/11/2005 18:45

Var det ikke smartere at finde en m2 pris, og så finde ud af hvad de enkelte forbedringer er værd?

Dvs. man skal nok tage alle de forbedringer som er lavet i ejendommen, og så trække det fra den samlet pris. Derefter kan m2 prisen findes. På den måde kommer alle til at betale det de skal.

På den måde bliver købsprisen reguleret efter hvilke forbedringer som er lavet i lejligheden, mens boligafgiften er sat efter m2.
-Kandidat-

-Har du har læst vedtægterne?-
kandidat
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 123
Tilmeldt: 19/03/2005 02:35


Tilbage til Stiftelse af andelsboligforening

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron