Skal jeg gå med i andelsforeningen?

Om spørgsmål i forbindelse med stiftelse af andelsboligforeninger

Skal jeg gå med i andelsforeningen?

Indlægaf Rasmus Andersen » 13/10/2013 21:48

Jeg er i tvivl, om jeg skal deltage i stiftelsen af en andelsboligforening. Måske er der nogle herinde, der har erfaringer på det område. Hold jer endelig ikke tilbage:-)

Vores udlejningsejendom er blevet solgt. I den forbindelse har vi lejere mulighed for at stifte en andelsforening. Vi er netop nu i gang med at undersøge, om vi skal stifte eller fortsætte som lejere hos de nye ejere.

Min ejendom ligger i Nansensgade i indre København.
Ejendommen består af 18 beboelseslejligheder på i alt 1234 kvm2 og 2 erhverslejemål på i alt 482 kvm2.
Salgsprisen er 21.500.000 kr og den offentlige vurdering er 20.000.000 kr.

Min lejlighed er på 64 kvm2 og den nuværende årlige husleje er ca. 50.000 kr.

Vi har haft en advokat til at regne på et udkast. De er kommet frem til, at vi med et indskud på 175.000 kr og en månedlig huslejestigning på 20 % kan blive andelshavere. Det er strikket sammen med et 9% 10 årigt banklån og et afdragsfrit F10 realkreditlån.

Spørgsmålet er om det økonomisk bedst kan betale sige at forsætte med at være lejer, eller om jeg skal støtte op om en andelsforening?

Vh Rasmus
Rasmus Andersen
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 13/10/2013 19:30

Re: Skal jeg gå med i andelsforeningen?

Indlægaf molan » 28/05/2015 09:24

Rasmus Andersen skrev:Jeg er i tvivl, om jeg skal deltage i stiftelsen af en andelsboligforening. Måske er der nogle herinde, der har erfaringer på det område. Hold jer endelig ikke tilbage:-)

Vores udlejningsejendom er blevet solgt. I den forbindelse har vi lejere mulighed for at stifte en andelsforening. Vi er netop nu i gang med at undersøge, om vi skal stifte eller fortsætte som lejere hos de nye ejere.

Min ejendom ligger i Nansensgade i indre København.
Ejendommen består af 18 beboelseslejligheder på i alt 1234 kvm2 og 2 erhverslejemål på i alt 482 kvm2.
Salgsprisen er 21.500.000 kr og den offentlige vurdering er 20.000.000 kr.

Min lejlighed er på 64 kvm2 og den nuværende årlige husleje er ca. 50.000 kr.

Vi har haft en advokat til at regne på et udkast. De er kommet frem til, at vi med et indskud på 175.000 kr og en månedlig huslejestigning på 20 % kan blive andelshavere. Det er strikket sammen med et 9% 10 årigt banklån og et afdragsfrit F10 realkreditlån.

Spørgsmålet er om det økonomisk bedst kan betale sige at forsætte med at være lejer, eller om jeg skal støtte op om en andelsforening?

Vh Rasmus


Grundlæggende er det mere fordelagtigt af være lejer hvis huslejen er lav og man skal til at låne penge til indskud. Ofte vælger man en andelsforeningen fordi det er muligt uden venteliste, mere end fordi det er en økonomisk fordel.

Det er ikke et investerings objekt, men noget kan er nød til at invester i for at få lov at få en bestem bolig man ønsker.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Stiftelse af andelsboligforening

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster