Bestyrelsens kompetancer vedr.Hundetilladelser

Om bestyrelsens kompetance, pligter og rettigheder.

Bestyrelsens kompetancer vedr.Hundetilladelser

Indlægaf Amona » 3/03/2021 17:32

Hej hvis man bor I en Andelsbolig hvor man må have hund/kat men hvor det kræves at man skal afhente en hundetilladelse på kontoret hos Bestyrelsen, der har jeg en diskution med/ om at Formanden, siger at det er Bestyrelsen der afgør hvem der kan få en sådan og også har lov til tage den fra en boligejer uden meget slem grund, hvis de syntes det? Hvad regler er der omkring det og hvilken myndighed har bestyrelsen ved det? Hilsen Anette
Amona
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 3/03/2021 17:15

Re: Bestyrelsens kompetancer vedr.Hundetilladelser

Indlægaf sfb » 7/03/2021 17:00

hej.
Av---- det er svært at svare på. Men... du skal læse vedtægter og husorden. Alt det bestyrelsen vedtager / bestemmer kan indbringes på næste generalforsamling . Hvis det var mig der ville havde en hund ,ville jeg skrive et brev eller mail til bestyrelsen at jeg denne dato køber en lille eller stor hund og har jeg ikke hørt noget fra bestyrelsen inden den dato opfatter jeg det som jeg har en tilladelse til at havde hund. Bemærk bestyrelsen kan ikke tagen en hund fra en bebor . Hvis ikke jeg tager helt fejl fremgår det også af social lovgivningen at der er personer som har behov for en hund til at skabe sig trykhed.Det kan bestyrelsen ikke lave om på.
venligst
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde


Tilbage til Bestyrelsen

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster