Valg til bestyrelsen

Om bestyrelsens kompetance, pligter og rettigheder.

Valg til bestyrelsen

Indlægaf THE ONE » 22/10/2003 17:08

et lille spørgsmål om bestyrelser !!! kan en bestyrelse sige at de ikke vil være med i bestyrelsen hvis en af andelsboligens beboer vil være med i bestyrelsen bare fordi de ikke kan lide personen og fordi de ikke ønsker at samarbejde med denne person ??? og de vil gå af hvis personen kommer i bestyrelsen hvad gør man ved den slags det skal lige siges at de slet ikke ønsker at samarbejde med personen og slet ikke har en holdning til tingende som der angår foreningen. er der ikke regler for den slags ??? jeg mener at der må være regler om at alle andelshavere skal have indflydelse og være behjælpelig med foreningens aktiviteter og gøre det bedre for os allesammen eller hvad ???
THE ONE
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 22/10/2003 16:59

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 22/10/2003 18:15

Ved valg af bestyrelsesmedlemmer er det udmærket hvis de inden valg fortæller om deres holdninger. Så kan medlemmerne vælge dem eller fravælge dem på det grundlag.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf THE ONE » 29/10/2003 01:18

tak, men skal det så ikke stå i bestyrelsens beretning om mødet så alle andelshavere kan læse hvad der skete på mødet og hvad hvis de ikke har givet til kende angående deres holdning før afstemning og det slet ikke er dem der gør opmærksom på deres holdning,
men adminstratoren for ejendommen ? bestyrelsen var ikke fremmødt fuldtalligt og der var kun 7 andelshavere ud af 40 mulige, er der regler om hvormange der skal være til afstemning i en forening når der vælges ny bestyrelse ?

og jeg vil sige at det her forum er et af fedeste jeg længe har set på nettet, jeg er selv moderater på et andet forum med samme soft som der bruges på det her forum, og her er der mulighed for at man kan blive meget klogere. så man kan gøre det bedre for os allesammen i fremtiden :smile16:
THE ONE
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 22/10/2003 16:59

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 29/10/2003 15:12

Der skrives ofte kun et beslutningsreferat og ikke et forhandlingsreferat med gengivelse af alt hvad der blev sagt.

Der er igen regler om hvornår eller hvordan bestyrelsesmedlemmer skal oplyse om deres holdninger.

I mange vedtægter er det anført at generalforsamlingen kun er beslutningsdygtig, hvis mindst 1/5 af medlemmerne er repræsenteret på generalforsamlingen. Det kommer dog an på vedtægterne i den pågældende forening.


og jeg vil sige at det her forum er et af fedeste jeg længe har set på nettet

Det er jeg glad for at høre. De mange forskellige indlæg fra brugerne medfører, at der efterhånden kan læses svar på de mest aktuelle spørgsmål vedrørende andelsboliger.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf HansL » 31/05/2004 00:45

- et svar på det oprindelige spørgsmål (selv om det er over et halvt år siden):
Da det for det meste er et ulønnet fritidsjob at sidde i bestyrelsen for en andelsboligforening, kan man ikke tvinge nogen til at sidde (eller blive siddende) i bestyrelsen, hvis de ikke ønsker det - uanset årsagen. Selv om de pågældende er blevet valgt for en periode på typisk 2 år, kan de bede sig fritaget for hvervet midt i perioden, og hvad skulle man forvente at opnå ved at fastholde dem i hvervet mod deres vilje? Det er bedst for alle parter at lade dem slippe, og lade andre komme til, som har viljen til at yde en indsats for foreningen.
Venlig hilsen
HansL
HansL
Moderator
Moderator
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19/03/2004 17:18
Geografisk sted: Storkøbenhavn


Tilbage til Bestyrelsen

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron