honorarer

Om bestyrelsens kompetance, pligter og rettigheder.

honorarer

Indlægaf moster12 » 16/03/2006 13:08

I en andelsboligforening med 45 boliger og 4 bestyrelsesmedlemmer og ingen ekstern adm., er det da normalt at have adm.omkostninger for 50.000, mødeugifter og telefongodtgørelse på 30.000 plus honorar til bestyrelsen på 20.000?Herudover er det sekretærens kone der vasker trapper ( 4 opgange ) og gør vaskekælder ren: 85.000 årligt. Ejendomsfunktionær: 40.000. For mig at se ville det være billigere med en ekstern adm. Indhentede tilbud på ekstern adm er alle omkring 60.000 årligt.
moster12
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 14/03/2006 11:19

Indlægaf zuma » 16/03/2006 15:32

Det lyder som en forening, hvor bestyrelsen deltager i nogle meget relevante studieture til Kenya, hvor de kigger på tango eller deslige :smile24:

Reglerne er ganske klar for afregning til bestyrelser:

Telefon: Der kan udbetales skattefri godtgørelse til dækning af udgifter til telefonsamtaler og internetforbrug med indtil 1.200 kr. pr. år.
Andre udgifter: Der kan udbetales skattefri godtgørelse til dækning af følgende andre udokumenterede udgifter: Til administrative omkostninger, f.eks. kontorartikler, porto og møder, kan der udbetales indtil 800 kr. pr. år.


Vi er en andelsboligforening på 30 boliger, 2 erhvervslejere, hvor vi betaler 28 K i administration, 42 K til vicevært og trappevasker.

Mødeudgifterne i den størrelsesorden bør fastsættes på forhånd af GF.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf moster12 » 16/03/2006 18:49

Ja, vi synes også, det lyder ret vildt!! Derfor vil vi også prøve at få en ekstern administrator!!
moster12
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 14/03/2006 11:19

Indlægaf zuma » 16/03/2006 18:55

Herbo Administration A/S kan varmt anbefales, det er dem vi bruger :smile20:
www.herbo.dk
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf omp » 28/04/2006 11:21

Hvor kan jeg finde den regel hvor der står at formanden max kan få 1200,00 kr til net og telefon
omp
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28/04/2006 11:13

Indlægaf 4ndelshaveren » 28/04/2006 13:11

Det lyder som et hårdt, men vellønnet job at være i bestyrelsen i jeres forening. Eller også nærmer det sig korruption.

Vi får hver 2000 kr årligt til at dække ALT. Og der er noget at lave..:)
4ndelshaveren
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 776
Tilmeldt: 11/11/2004 18:43

Indlægaf anrosen » 29/04/2006 13:41

De får 1000 kr årligt for alt i vores forening. Vi er 12 boliger alt i alt. Der er en del at lave. I mine forældres, gør de arbejdet gratis, der er 32 boliger alt i alt, i indre københavn. Trappevaskeren får tilsammenligning for 4 trapper, 2500 kr/måned.
anrosen
Novice
Novice
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: 28/05/2005 13:19
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf zuma » 1/05/2006 09:17

Til olemunch: Ligningslovens § 7M
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf christian K » 2/05/2006 10:14

Og det skal lige tilføjes at de 1200 kr. reguleres engang imellem og er nu såvidt jeg er informeret oppe på 1700 kr.
christian K
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 156
Tilmeldt: 7/04/2005 23:19


Tilbage til Bestyrelsen

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster