Bestyrelsesformand

Om bestyrelsens kompetance, pligter og rettigheder.

Bestyrelsesformand

Indlægaf Løget » 10/11/2006 11:36

Hej

Jeg ved ikke, om det er det rette sted, men jeg har virlige behov for et par gode råd.
Sagen er, at vi er en ret lille andelsforening, der blev oprettet for 3,5 år siden. Da vi er ret få, og der flere af andelshaverne der for tiden har fremlejet deres lejligheder, er der ikke så mange personer at vælge mellem til bestyrelsen.
I foråret fik vi ny formand og bestyrelse. Min kæreste kom med som medlem. Det er ingen hemmelighed for nogen at vi og formanden (og hendes mand) ikke just er perlevenner.
Vores oplevelse er, at den nye forman gør alt for at holde min kæreste ude af arbejdet. Der bliver meget sjældent holdt møder, og når der endelig gør får han ikke efterfølgende referater.
De kommunikere mest pr email, og vi har gang på gang oplevet, at der ikke bliver svaret på spørgsmål.
Formanden kom på et tidspunkt med en 'klage' fra rengøringsfirmaet - neklage over min kæreste, og den var sjovt nok formuleret præcist i hendes sprog og hendes ordvalg...

Nå, senest har vi så haft problemer med at få hentet skrald, og min kæreste ringer bla til R98 for at høre, hvad problemet er - for han hører jo intet fra formanden.
Det viser sig, at r98 tre gange har henvendt sig med besked om, at der skulle mere lys i gården.
... det er så kommet nu.

I morges oplever jeg så, at vores formand står i porten og beklager sig til en lejer over, hvor hårdt hun har det, for hun får jo ingen hjælp fra de andre i bestyrelsen.
Jeg bliver faktisk så vred, at jeg løber efter dme ud på gaden, og får sagt til hende, at hun burde ringe til bestyrelsesmedlemmerne i stedet for at stå dér og bagtale dem!

Jeg er virkelig vred over hendes opførsel.
Men det er vel ikke nok til en ekstraordinør GF??

Hvad gør man - jeg ved, at hun på ingen måde vil lytte til mig eller min kæreste - men hun skal da ikke først udelukke en medlem fra oplysninger og beslutninger og derefter klage over, at han ikke deltager nok!!!

nå, det blev en lang klagesang. Men hvor det dog svært at være en lille forening med en nabokonflikt!
Løget
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 10/11/2006 10:47

Indlægaf zuma » 10/11/2006 11:55

Det er desværre ikke så meget at gøre andet end at skifte bestyrelsen ud, hvis det ellers er muligt. Ellers må man jo trække sig, hvis man ikke mener, at man får tilstrækkelige muligheder for at varetage sit hverv.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

sej kamp

Indlægaf Løget » 10/11/2006 12:17

Ja, det er bare nemmere sagt end gjort - når der ikke er så mange andre at vælge mellem.
Jeg tænkte, om der findes noget konflikthåndtering - evt for andelsforeninger? For det kan da ikke kun være i vores, at der sker den slags stridigheder?
Løget
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 10/11/2006 10:47

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 10/11/2006 12:25

Der findes ikke gratis professionel konflikthåndtering. En betalt løsning kan blive meget dyr. zuma´s forslag er derfor den realistiske løsning. Skaf stemmer eller fuldmagter til næste generalforsamling.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf zuma » 10/11/2006 13:11

Ellers må man hive fat i en mediator, men det kræver jo at begge parter er indstillet herpå, og noget kunne tyde på, at ikke begge parter giver emnet den samme bevågenhed
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

måske vores administrator

Indlægaf Løget » 10/11/2006 14:43

Godt nok har jeg ikke meget fidus til vores administrator - en advokat, der er ret kort for hovedet, men måske skulle han indkalde bestyrelsen til et møde, hvor arbejdsopgaver og pligter i bestyrelsen blev fordelt.
For om ikke andet, synes jeg det er vigtigt, at vores formand forstår, at hun altså skal henvende sig til de andre medlemmer og bruge dem - ikke bagtale dem.
At vi så på det personlige plan også har en konflikt er sværere at håndtere, det er jo ikke foreningens opgave (tingene roder bare sammen)... men der tror jeg ikke, at hun og hendes mand er interesserede i andet en at holde liv i konflikten - desværre.
Løget
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 10/11/2006 10:47


Tilbage til Bestyrelsen

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron