Hej alle
For 3 dage siden blev der holdt ordinær GF i vores forening. Dirigenten konstaterede, at indvarslingen af dato ikke var overholdt iflg. vedtægterne. Dette var korrekt. Det blev besluttet, at indkalde til ny GF i april.
Dagen efter bankede de 3 bestyrelsesmedlemmer på min dør, afleverede skriftlig meddelelse om "mistillidsvotum til bestyrelsen" - de havde selv skrevet det - og at de fratrådte øjeblikkeligt.
Som 1. suppleant fik jeg så overdraget samtlige af foreningens papirer.
Nu sidder 2. suppleanten og jeg så og skal holde den kørende i 4 uger, da vi ikke mener, at vi kan forlade en "synkende skude" selvom andelshaverne er uenige med bestyrelse.
Vi følger ABF´s standardvedtæger for ældre, lavt byggeri og er 10 andelshavere, så vi har ingen tegninsret (kræver formand, NF og kasserer). Hvordan skal vi forholde os mht. økonomi - har vi nu et juridisk ansvar ?
Spm 2: Ilfg. vedtægterne skal der indkaldes til extraordinær GF, når der er 2 el. mindre i bestyrelsen. Skal der så både indkaldes til det, og igen en ordinær bagefter? Det virker komplet idioti, at indkalde til 2 GF indenfor 4 uger - Regnskabet skal være på GF inden for 4 mdr. efter regnskabsårets afslutning.
På forhånd Tak for svar!
Venlig hilsen Blomsten