Bestyrelsen fratrådt

Om bestyrelsens kompetance, pligter og rettigheder.

Bestyrelsen fratrådt

Indlægaf blomsten » 22/03/2007 10:58

Hej alle

For 3 dage siden blev der holdt ordinær GF i vores forening. Dirigenten konstaterede, at indvarslingen af dato ikke var overholdt iflg. vedtægterne. Dette var korrekt. Det blev besluttet, at indkalde til ny GF i april.
Dagen efter bankede de 3 bestyrelsesmedlemmer på min dør, afleverede skriftlig meddelelse om "mistillidsvotum til bestyrelsen" - de havde selv skrevet det - og at de fratrådte øjeblikkeligt.
Som 1. suppleant fik jeg så overdraget samtlige af foreningens papirer.
Nu sidder 2. suppleanten og jeg så og skal holde den kørende i 4 uger, da vi ikke mener, at vi kan forlade en "synkende skude" selvom andelshaverne er uenige med bestyrelse.
Vi følger ABF´s standardvedtæger for ældre, lavt byggeri og er 10 andelshavere, så vi har ingen tegninsret (kræver formand, NF og kasserer). Hvordan skal vi forholde os mht. økonomi - har vi nu et juridisk ansvar ?
Spm 2: Ilfg. vedtægterne skal der indkaldes til extraordinær GF, når der er 2 el. mindre i bestyrelsen. Skal der så både indkaldes til det, og igen en ordinær bagefter? Det virker komplet idioti, at indkalde til 2 GF indenfor 4 uger - Regnskabet skal være på GF inden for 4 mdr. efter regnskabsårets afslutning.

På forhånd Tak for svar!
Venlig hilsen Blomsten
blomsten
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24/11/2006 02:15

Indlægaf zuma » 22/03/2007 11:07

I er nødsaget til at afholde E-GF for at konstituere en bestyrelse indtil den ordinære GF.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf blomsten » 22/03/2007 11:49

zuma skrev:I er nødsaget til at afholde E-GF for at konstituere en bestyrelse indtil den ordinære GF.
Hej Zuma - det er taget til efterretning.
Hvordan skal vi forholde os mht. økonomi - har vi nu et juridisk ansvar, vi er, som jeg forstår det, slet ikke en bestyrelse!
blomsten
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24/11/2006 02:15

Indlægaf zuma » 22/03/2007 11:59

I er en bestyrelse, da I som suppleanter indtræder som bestyrelse ved bestyrelsesmedlemmernes ophør.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf blomsten » 22/03/2007 13:29

Er der andre brugere som har haft lignende oplevelser med en bestyrelse, som smider alt fra sig fra den ene dag til den anden, og ikke overordnet kan se, at foreningens ve og vel må være i første række.
blomsten
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24/11/2006 02:15


Tilbage til Bestyrelsen

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 4 gæster

cron