Ombygning småhuse osv.

Om bestyrelsens kompetance, pligter og rettigheder.

Ombygning småhuse osv.

Indlægaf Hybens » 13/05/2007 18:06

Hvem skal have papier og tegninger liggende når man er en selvadm andelsboligf er det formanden eller skal adm som selv er andelshaver have dem. Jeg er formanden og mener ikke det er adm der skal havde dem liggende eller tager jeg fejl
Brugeravatar
Hybens
Elite Entusiast
Elite Entusiast
 
Indlæg: 75
Tilmeldt: 19/12/2003 19:18
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 14/05/2007 00:17

Bestyrelsen bestemmer hvordan andelsboligforeningens arkiv skal fungere. Bestyrelsen bestemmer over administrator. Generalforsamlinger kan overtrumfe bestyrelsen.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf kontapus » 14/05/2007 18:15

Sådan som jeg læser dit spørgsmål, så er din forening selvadministrerende. Dermed må den omtalte "administrator" være andelshaver, med hjemmel hertil i vedtægterne. Jeres vedtægter er af den sære slags, hvor man har valgt denne opdeling.

Jens har ret i, at det klare udgangspunkt er at bestyrelsen "bestemmer" over administrator, hvilket formentligt også vil være tilfældet her. Jeres tilfælde adskiller sig dog, da administrator er andelshaver, og valgt på generalforsamlingen - da konstruktionen ikke kan siges at være sædvanlig, kan der være særlige forhold vedr. kompetencefordelingen der gør sig gældende. Det spørgsmål kan I kun selv besvare, evt. ved at søge det defineret/afklaret på den kommende generalforsamling.
kontapus
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 182
Tilmeldt: 27/09/2005 00:43
Geografisk sted: København Ø


Tilbage til Bestyrelsen

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron