Advokatudgifter

Om bestyrelsens kompetance, pligter og rettigheder.

Advokatudgifter

Indlægaf Bin Larsen » 26/07/2007 08:25

Der siges at være en forklaring på alt i denne verden, så derfor må der nødvendigvis også være en forklaring på det jeg oplever. Men kan du ikke lige fortælle mig hvorfor der kommer et brev fra afdelingens advokat hver gang vores 3 mands bestyrelse ønsker at kommunikere med mig.
Vores formand er en meget magtbegærlig og manipulerende formand, som altid har et flertal i bestyrelsen, og derfor også altid kan få tilladelsen til at kontakte en advokat af sine 2 tro disciple. Men fortæl mig lige hvor den naturlige forklaring ligger i denne form for kommunikation? En kommunikationsform som koster kassen for alle andelshavere!
Han bruger også advokaten til mange andre meget små og ubetydelige opgaver. Opgaver som jeg ved flere lejligheder har tilbudt at løse for ham. Men nej, han stryger lige op til advokaten igen og igen. Engang havde han inviteret advokaten til et møde som skulle foregå om aftenen. Timepris 2500 kr. Dette fik jeg dog stoppet i 11. time vha. en skrivelse til de andre andelshavere.
Jeg har ved flere lejligheder forsøgt at råbe de andre andelshavere op, og gøre dem opmærksom på vores total uduelige og inkompetente formand, samt hvor uheldig det er at vi har 2 bestyrelsesmedlemmer siddende, som altid siger ja, når formanden spørger. Altså har vi en mand siddende i toppen som bestemmer alt. At denne ene mand på samme tid er total forstyrret, gør bestemt ikke forholdene bedre.
Som den dygtige manipulator han er, har han nu fået vendt de andre andelshavers vrede mod mig, da jeg er den eneste i afdelingen, som tør at sætte spørgsmålstegn ved hans meget kaotiske lerderstil.
Men hvad kan jeg gøre, hvis vi ser bort fra salg af min andel? :smile8:
Brugeravatar
Bin Larsen
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 33
Tilmeldt: 15/08/2006 11:49

Indlægaf Korkia » 26/07/2007 09:16

Du kan starte med at holde dig til den første tråd du startede og så diskutere i den. Indtil videre har du startet tre tråde, som alle er variationer af den første.
Korkia
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14/03/2005 00:55

Indlægaf Bin Larsen » 26/07/2007 12:48

Hvis du ikke kan komme med andet end sure opstød, så skal jeg bede dig undlade at deltage i mine indlæg. Alle mine indlæg har forskellige problemstillinger, måske du skulle give dig mere tid til at forstå disse.
Men skal jeg hjælpe dig lidt på vej, så læs mit indlæg igen, og focuser lidt mere på advokatudgifterne og formandens enerådige handlemåde, det er der spørgsmålet ligger gemt!
:smile10:
Så lad os focuserer på problemstillingerne/spørgsmålene, og i det mindste undlade personlige bemærkninger debatørerne imellem!
Brugeravatar
Bin Larsen
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 33
Tilmeldt: 15/08/2006 11:49

Indlægaf Korkia » 26/07/2007 22:24

Jeg anerkender også at der er forskellige problem stillinger, men påpeger bare at emnet kunne diskuteres samlet, idet det det alt sammen udspringer af din redskabsskurssag, dine tanker vedr. misundelse og bestyrelsens inkompetance. Jeg syntes dog stadig at sammenfaldet er så stort, at du burde holde det til en tråd, hvilket vil gøre det nemmere at bevare helhedsindtrykket af din sag.

Jeg tror de fleste er enige i, at den måde din bestyrelse handler på er uforståeligt og på kanten af det forsvarelige. Men, det som får mig til at foreslå du burde samle dine indlæg i et er, at du næsten afslutte dem alle med at spørge ind til, hvad du skal gøre for at komme inkompetancen i bestyrelsen til livs. Og da jeg ser dette som fællesnævneren i næsten alle dine indlæg, syntes jeg du burde holde dem til en tråd.
Korkia
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14/03/2005 00:55

Indlægaf ismand » 8/09/2007 12:29

Korkia skrev:Jeg anerkender også at der er forskellige problem stillinger, men påpeger bare at emnet kunne diskuteres samlet, idet det det alt sammen udspringer af din redskabsskurssag, dine tanker vedr. misundelse og bestyrelsens inkompetance. Jeg syntes dog stadig at sammenfaldet er så stort, at du burde holde det til en tråd, hvilket vil gøre det nemmere at bevare helhedsindtrykket af din sag.

Jeg tror de fleste er enige i, at den måde din bestyrelse handler på er uforståeligt og på kanten af det forsvarelige. Men, det som får mig til at foreslå du burde samle dine indlæg i et er, at du næsten afslutte dem alle med at spørge ind til, hvad du skal gøre for at komme inkompetancen i bestyrelsen til livs. Og da jeg ser dette som fællesnævneren i næsten alle dine indlæg, syntes jeg du burde holde dem til en tråd.
var jeres bestyrelse bedre da du sad i bestyrelsen efter at have læst dine indlæg ang dengang du sad i bestyrelsen det var ikke pænt læsning jeg tror at i har en rigtig dygtig formand :smile24:
ismand
Novice
Novice
 
Indlæg: 20
Tilmeldt: 24/07/2007 20:26

Re: Advokatudgifter

Indlægaf Løvendahl » 28/11/2007 18:16

En bestyrelse kan i nødvendige situationer afholde udgifter til avokater, men hvis disse, som i dit tilfælde, begynder at tegne sig værende af administrativ karakter, kan bestyrelsen overfor foreningen blive erstatningsanvarlig, for at have ansat rådgivningshjælp uden generalfrsamlingens tilladelse. Eksempelvis må en bestyrelse ikke ansætte en administrator uden den har bemyndigelse fra Generalforsamlingen.

Hvis du selv stiller op, kan du jo ved generalforsamlingen få placeret ansvaret for disse ekstraomkostninger. Mener et flartal, at disse er ulovligt afholdt, skulle er også gerne være et flertal mod formanden. Dermed har den nye bestyrelse så mandat til, at kuglegrave de afholte omkostninger, og på foreningens vegne, at rejse et eventuelt erstatningskrav mod den inhabile tidligere bestyrelse.

// Løvendahl
Brugeravatar
Løvendahl
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 9/11/2007 01:55


Tilbage til Bestyrelsen

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron