Protrokol

Om bestyrelsens kompetance, pligter og rettigheder.

Indlægaf kis » 6/04/2009 15:07

Hej til urtehaven
Jeg har idag skrevet et indlæg, som handler om samme problematik. Hvis du leder lidt i svarene, som Jens Arentoft har lagt ind, kan du finde Østre Landsrets dom vedrørende andelshaveres ret til at læse bestyrelsens protokollat.
Jeg har nu læst flere indlæg som vedrører andelshaveres rettigheder herunder herunder andelshaveres retstilling. Jeg er ikke i tvivl om, at de borgerrettigheder, som næsten enhver i dette land er omfatter af, også gælder for andelshavere. Alt andet ville vel også være underligt ?
Det der undre mig mest er, at det er almen udbredt, at mange bestyrelsesmedlemmer tilsyneldende ikke har viden om eller indsigt i fx. helt almindelige foreningsretlige grundprincipper eller de demokratiske rettigheder, som vel nærmest er et adelsmærke for Dansk foreningsdannelse. Især i disse år, hvor vi iøvrigt har store debatter om Danske (kultur)værdier.
Det undre mig også, at bestyrelser i mange forskellige andelsboligforeninger ragerer som juridiske myndighedsperson, uden at have viljen til eller at være motiveret for at efterleve gældende Lovgivning om fx. aktindsigt uanset om det handler om at læse bestyrelsens protokollat eller personlige forhold.
Det er frustrende og rædselsvækkende for mig, at man som andelshaver tilsyneladende skal igennem en retssag eller en opslidende kamp, for at få de rettigheder, som er vedtaget ved Lov for længe siden.
Jeg håber og tænker, at der muligvis findes anvendelige og andre metoder end retssager og kamp, splid og ballade.
Hvordan vil du handle ?

Med venlig hilsen
Kis
kis
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 48
Tilmeldt: 1/04/2009 13:01
Geografisk sted: esbjerg


Tilbage til Bestyrelsen

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron