Formands passitivitet

Om bestyrelsens kompetance, pligter og rettigheder.

Formands passitivitet

Indlægaf mumsenberg » 9/08/2011 09:59

Hej Alle,

Vi har gennem de seneste 1½år haft gentagne problemstillinger mht. vores tildelte haveareal, som vi har brugsret til gennem vores Gårdlaug.

Et af vores 2 andelserhverv, benytter haven til kunder, indlejedes venner, bekendte og forretningsforbindelser. Sågar en af de indlejedes hunde, der stod på vores brugsgræsplæne hele dagen, bundet til en metalspiral.
Hunden er dog væk nu, efter møge og besvær.
I Gårdlaugets ordensreglement står : "Havearealerne er udelukkende forbeholdet ejendommens beboere".
Andelserhververen(der sidder i bestyrelsen), udlejer til dennes mand og dennes mand udlejer derefter videre 4 stole i salonen. Der er ingen lejekontrakter.

Vi er kun 11 andelshavere, og vi er 3 der ikke er i familie med den resterende del. Samtidig er vi tilflyttere til ejendommen indenfor de sidste 4 år. Ingen Ingen tør konfrontere andelserhververen, da de frygter at modtage advokatbrev, som vi har gjort.

Formanden vil ikke gøre yderligere i sagen, han siger at han ikke kender nok til jura til at modsætte sig andelserhvervets pålydende om at det er "venner". Skal Formanden ikke handle i medlemmernes interesse?
Spørgsmålet lyder på- som en studerende der ikke kan trække 50.000 op af lommen, til et civilt søgsmål- hvad gør jeg nu??
Min lejlighed lugter af røg fra kl.9-21 som om det var en cafe der holdt til i gården.

mvh den ulykkelige :smile24:
mumsenberg
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 5/08/2011 23:05

Indlægaf mumsenberg » 12/08/2011 23:56

Hej igen... er der ingen der har forslag, til ovenstående?

Jeg har nu fundet ud af at vi faktisk kan politianmelde disse personer... men altså.. det virker så tåbeligt. Alligevel, så ytre alle disse personer at de "hører til". Så mon ik jeg burde kontakte det politi.
Må man egentlig godt tage foto af de mennesker der opholder sig ulovligt i privat have, til fremtidig bevis?-så har vi jo dokumentation...

Håber der er nogen der ser dette indlæg.
Mange hilsner
mumsenberg
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 5/08/2011 23:05

Indlægaf molan » 24/08/2011 09:44

Ja, du må godt tage billeder i DIN private have. Du kan godt politianmelde folk for uretmæssige ophold på privat grund.

Men politiet kan jo intet gøre hvis andelserhvervs indehaveren meddeler at han/hun har givet tilladelse til sine gæster/venner.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Bestyrelsen

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster