Må en bestyrelse afskaffe gæsteparkering

Om bestyrelsens kompetance, pligter og rettigheder.

Må en bestyrelse afskaffe gæsteparkering

Indlægaf Brumme1 » 25/01/2012 01:47

Jeg bor i en andelsbolig i Kbh, lokalplanen foreskriver en parkeringsplads pr. 100 kvadratmeter. Så man er ikke sikret en parkeringsplads.
Vi bor desuden 10 meter fra en metrostation (det kan ikke være tættere).
Afskaffelse af gæsteparkering har været oppe ved minimum en generalforsamling og er blevet stemt ned med et flertal imod at afskaffe gæsteparkeringen, selvom de fleste i foreningen har bil.
Bestyrelsen har for nylig vedtaget at afskaffe gæsteparkering alligevel via et notat til andelsboligindehaverne, hvor i de skriver følgende:
"P-pladsen er nu kun for beboerne, hvilket betyder, at vores gæster fremover må parkere ude på XXXvej.
Det skyldes, at vi kun har 25 parkeringspladser til 31 parkeringstilladelser
Gæstekortene gælder således ikke mere, hvilket p-vagteren er informeret om."
(På XXXvej er der kun 2timers parkering i hverdagene).
Der er 34 lejemål og enkelte har to biler, jeg kan nu kun få det til at 19-20 lejemål har bil, hvor af to lejemål har to biler.
Det medfølger desværre en del problemer for mange andelshavere. der er frustrerede over at få trukket dette tiltag ned over hovedet.
Jeg mener samtidig det er en værdiforringelse for de andelsindehavere der ikke har bil, da de stadig er med til at betale til parkeringspladser de ikke længere må benytte.
Er det fuldt lovligt af bestyrelsen?
Brumme1
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 24/01/2012 23:08

Indlægaf molan » 25/01/2012 09:51

Bestyrelsen må ikke gå imod en generalforsamling og generalforsamling er øverste myndighed i foreningen.

Generalforsamling kan genindkaldes og bestyrelsen afsætte og udskiftes, hvis det er generalforsamlings ønske. Generalforsamlings kan også bare genindføre gæsteparkeringen.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Bestyrelsen

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster