Bestyrelsen har bestil foreningsarbejde i mit navn

Om bestyrelsens kompetance, pligter og rettigheder.

Bestyrelsen har bestil foreningsarbejde i mit navn

Indlægaf nuclues » 16/01/2014 01:19

Hej og tak for et godt forum

Spørgsmål/forklaring :
Foreningen har fået foretaget el arbejde i form af udskiftning af gamle ledninger,kontakter mm
Efter endt arbejde får jeg en dag en regning tilsendt fra den af foreningen hyrede elektriker og jeg går direkte op til formanden, der også undrer sig og fortæller at det er da mærkeligt da de jo lige har betalt 30.000 for elarbejdet og at det må være en fejl. Han ville kontakte det bestyrelsesmedlem der havde bestilt elektrikeren og haft kontakten: Fint sagde jeg :)

Jeg er så lige blevet ringet op idag på mit arbejde af ham der har bestilt elektrikeren og fået fortalt at den regning var til mig. Jeg spurgte undrende om hvorfor, da elektrikeren ikke havde foretaget noget inde i min lejlighed og antydede overfor ham om han ikke selv tvivlede lidt på om det overhovedet var lovligt at bestille arbejde i andres navn uden deres samtykke.. og ja- om det så iøvrigt kan lade sig sig gøre at pålægge enkelte medlemmer udgifter i en foreningen der har vedtægter og love osv gældende for alle og ikke enkelte.. dertil svarede han at hvis der var så meget p.. med mig kunne jeg jo bare flytte, men han ville bare smide regningen på det arbejde i min postkasse og så var det mit problem !!

-nu vil jeg jo så mene at sagens kerne ligger i om et bestyrelsesmedlem er hævet over lovgivningen og kan bestille varer, jobs mm i andres navn, men med til historien hører at samme bestyrelsesmedlem for nogle år siden satte et helvede igang ved at lave en afstemning til en Generalforsamling ( hvor jeg ikke deltog desværre) om hvorvidt jeg skulle betale for udskiftning af mine vinduer. Han havde held med at få flertalt og selvom jeg blot havde boet i min lejlighed i 7 år, mente de at lige jeg kunne lave vinduesrammer om til en korkprop og derfor selv skulle betale, mens andre i foreningen selvfølgelig ikke havde skyld i noget så de slap uden betaling med deres vinduesudskiftning.. det var tæt på en sag, men den gode formand fik overbevist ham og det andet bestyrelsesmedlem om at det nok var smart at få et ingenørfirma ud og slap så idden om at jeg skulle betale, idet at ingenøren kunne fortælle at den skade var sket for 20! år siden og jeg intet havde med det at gøre..Grotesk men virkeligt :)
Jeg skriver det fordi at så ved i hvad han er for en karl og hvilken styrke han har i foreningen.
Og jeg skal samtidig nævne at den el der inde hos mig, som er den oprindelig el der løber fra foreningens hovedtrappe og op på loftet( jeg bor på 5.sal) og igennem mit toilet og ender et sted i en loftlampe uden på fortrappen, faktisk blev tjekket op for et par år siden, idet at jeg dengang købte 2 lejligheder og slog dem sammen til een, hvor repoet blev indraget til gang og derved blev den kontakt der aktivere lyset på fortrappen oppe på 5 sal jo også huset ind i min lejlighed.Jeg forpligtigede mig naturligvis dengang til at tage mig af økonomien ved evt elarbejde inde i min lejlighed, skulle der være brug for det.
Og ja jeg fik en elektriker til at ryke bla loftlampen ud på den anden side af min lejlighed så den ikke sad indefor .)
Det var så endnu et argument han kunne bruge- at jeg jo skulle sørge for el og betale for det. jeg forklarede ham at formanden faktisk havde en PDF på den regning jeg dengang havde betalt for min egen el, men det jo intet havde med sagen at gøre idet at foreningens el arbejde jo havde været på fortrappen og at den el jeg fik lavet dengang nu slet ikke var i brug mere, da doreningens elektriker havde sløjfet den el og trukket nye ledninger uden på fortrappen og ført direkte op i den loftlamp min elektriker havde sat op...

Ja- det er en lidt lang smøre, men jeg syntes lige der skulle lidt historik til.
Hvad mener i om den her redelighed, som jeg nok mest tager som endnu et forsøg på chikane, da det ikke er de basseører regningen lyder på der gør udslaget?

-skal måske lige nævne at han havde også det argument at jeg jo havde sagt ja til arbejdet på den sms, hvor jeg sagde ja til at være hjemme når foreningens elektriker kom.. Jeg tror han har glemt at der står ordret i den sms at foreningen skal have lavet el arbejde ude på fortrappen og om jeg kan være hjemme den dag .Lidt ulækkert med mennesker der kører den stil , men også lidt sjovt at de ikke tænker sig om

Mvh Nick
nuclues
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 22/08/2012 08:43

Re: Bestyrelsen har bestil foreningsarbejde i mit navn

Indlægaf molan » 18/02/2015 11:09

Du får svar som du spørge, nej det kan man ikke.

Men hvad bestyrelen kan er, at søger for at nødvendigt pålagt arbejder bliver udført. Hvis du efter krav ikke selv har udført det (og det naturligvis er din pligt), så kan foreningen bestiller arbejdet og sende dig regningen.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Bestyrelsen

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron